دانشگاهیان خوارزمی آمادگی حرکت در جهت رفع مشکلات کشور را دارند
کد خبر: 3792413
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
عزیزالله حبیبی:

دانشگاهیان خوارزمی آمادگی حرکت در جهت رفع مشکلات کشور را دارند

گروه دانشگاه ــ رئیس دانشگاه خوارزمی در آیین گرامیداشت یکصدمین سال تاسیس این دانشگاه گفت: دانشگاهیان خوارزمی به عنوان سربازان علم و فناوری کشور آمادگی دارند از همه پتانسیل‌های خود در جهت پیشرفت کشور در آموزش، پژوهش، فناوری و کارآفرینی استفاده کنند.

دانشگاهیان خوارزمی آمادگی حرکت در جهت رفع مشکلات کشور را دارندبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین گرامیداشت یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی صبح امروز شنبه چهارم اسفندماه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه برگزار شد. در آغاز این مراسم عزیزاله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی طی سخنانی اظهار کرد: یکصد سال پیش دانشگاه خوارزمی پیشینه‌ای را با مصوبه مجلس شورای ملی به ارمغان آورد و دارالمعلمین خوارزمی به منظور تربیت دبیران مدارس تاسیس شد و در سیر تغییر و تحولات در نهایت دانشگاه خوارزمی شکل گرفت.

وی ادامه داد: این دانشگاه افتخار دارد دانش آموختگانی همچون دکتر معین و دکتر قریب را در سال‌های اولیه قرن ۱۳ داشته است. ذکر توسعه و ترقی و پیشرفت‌های این مجموعه داستان طولانی و پر فراز و نشیبی است. دانشگاه تربیت معلم (خوارزمی) افتخار دارد پس از انقلاب هسته اصلی تربیت معلم بوده و با دارا بودن دانشسرا‌های متعدد در کشور آن‌ها را به عنوان دانشکده‌های ادواری خود تصدی کردی و توانسته دبیران خوبی برای کشور تربیت کنند.

حبیبی گفت: تا آن زمان که دانشگاه خوارزمی شکل گرفت این دانشگاه ۱۵ سال از نظر ماموریت بلاتکلیف بود و از سویی، چون متکفل دانشکده‌های اقماری خود بود از توسعه خود غفلت کرد و امروز بر آزمایشگاه‌ها و امکانات آن گردی از فرسودگی نشسته است.

رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به الزامات توسعه این دانشگاه گفت: باز تالیف تجهیزات دانشگاه و به تناسب آن اصلاح بودجه در دستور کار این دانشگاه است. اگر ماموریتی برای دستگاهی تعریف می‌شود، الزامات توسعه آن جز زیرساخت‌های آن است. تجهیزات فرسوده و اصلاح نشدن بودجه دانشگاه، از جمله مشکلات دو دهه اخیر دانشگاه بوده و اجازه توسعه آن را نداده است.

وی افزود: از سوی دیگر امکانات دانشگاه در مقاطعی به دیگران هدیه شده، مانند مجموعه دهکده المپیک که در اختیار دانشگاه علامه قرار گرفته است. شاخص‌های توسعه دانشگاه به فراخور نیاز به بازبینی دارد. در همین چارچوب دانشگاه خوارزمی در صدد است بتواند در جمع یکی از دانشگاه‌های پرافتخار کشور قرار بگیرد.

حبیبی در پایان گفت: دانشگاهیان خوارزمی به عنوان سربازان علم و فناوری کشور آمادگی دارند از همه پتانسیل‌های خود در زمینه آموزش پژوهش فناوری کارآفرینی استفاده و در جهت رفع مشکلات کشور حرکت کنند.

در این مراسم همچنین قرار است از چهره‌های ملی آموزشی و پژوهشی این دانشگاه تقدیر شود و نیز از پنج سردیس چهره‌های تاریخی دانشگاه و نیز کتاب تاریخی دانشگاه و تمبر مخصوص این دانشگاه رونمایی شود.

انتهای پیام
captcha