نتانیاهو دستور بستن باب الرحمة مسجدالاقصی را صادر کرد
کد خبر: 3793479
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

نتانیاهو دستور بستن باب الرحمة مسجدالاقصی را صادر کرد

رسانه های صهیونیستی دوشنبه شب گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم تل آویو دستور اجرای حکم دادگاه این رژیم برای بستن دوباره مصلای «باب الرحمه»در مسجد الاقصی را صادر کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از ایرنا، مرکز پخش رژیم صهیونیستی (کان) گزارش داد: علاوه بر دستور بسته شدن دوباره باب الرحمه، نتانیاهو دستور مقابله با اوقاف و امور اسلامی شهر قدس را نیز صادر کرده است.


کان به نقل از منابع سیاسی افزود: نتانیاهو خود شخصا در جلسه دستگاه های امنیتی اسرائیل و گفت‌و‌گو درباره حوادث اخیر در شهرک قدیمی قدس حضور داشته است.


براساس گزارش مرکز پخش رژیم صهیونیستی، نتانیاهو خواستار بسته شدن دوباره باب الرحمه و اجرای حکم دادگاه اسرائیلی شد که سال 2017 به ادامه بسته شدن این مصلا رای داده بود.


از سوی دیگر «گلعاد إردان» وزیر امنیت داخلی صهیونیست ها به پلیس این رژیم دستور داده است که این مصلا از تمامی وسایل نمازگزاران تخلیه و ساختمان آن بسته شود.


پلیس رژیم صهیونیستی، یکشنبه گذشته (28بهمن ماه) نیز باب الرحمة را بست، اما اعتراض گسترده فلسطینی‌ها، ارتش اشغالگر را وادار کرد، این در را دو روز بعد، بازگشایی کنند.


باب الرحمه در ادبیات مسیحی به عنوان در طلایی شناخته می‌شود و در شرقی حرم شریف است که از سال 2003 و به بهانه وجود نهادهای غیر قانونی فلسطینی از سوی صهیونیست ها همچنان بسته است و همه ساله این روند، تمدید می شود.


دادگاه رژیم صهیونیستی در راستای سیاست های آپارتایدی رژیم تل آویو، سال 2017 به ادامه بسته بودن باب الرحمة رای داده بود.


انتهای پیام

captcha