خلوت جوانان در اعتکاف جامعه را از هجمه فرهنگی بیمه می‌کند
کد خبر: 3794029
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

خلوت جوانان در اعتکاف جامعه را از هجمه فرهنگی بیمه می‌کند

گروه معارف- مدیر حوزه علمیه امام خامنه‌ای کرمانشاه اظهار کرد: خلوت معنوی جوانان در خانه خدا و عبادت خالصانه موجب بیمه شدن جامعه از هجمه‌های فرهنگی دشمنان می‌شود.

بتول محمدی، مدیر حوزه علمیه امام خامنه‌ای کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، به آماری از حضور معتکفان در مساجد اشاره کرد و گفت: حضور نوجوانان و جوانان در مراسم معنوی اعتکاف نشان‌دهنده سطح بالای گرایش به معنویت در قشر جوان دارد.
وی افزود: اعتکاف فرصت مغتنمی است که خداوند هرسال به بندگان خود می‌دهد تا انسان را که در پیچ و خم‌ زندگی مادی غرق شده‌ دوباره به خود بازگرداند و اعمال و رفتار گذشته را بازبینی کنند.
مدیر حوزه علمیه امام خامنه‌ای کرمانشاه اظهار کرد: در اعتکاف بندگان خداوند با اخلاص از ذات اقدس الهی می‌خواهند تا فرصتی را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا بتوانند کاستی‌های معنوی خود را جبران کنند.
محمدی اعتکاف را فرصتی برای فاصله گرفتن از تعلقات دنیوی دانست و گفت: اعتکاف یعنی سه روز با خدای خود خلوت کردن و این خلوت یعنی فاصله گرفتن از تعلقات دنیوی که این خود انسان را به خدا نزدیک می‌کند.
مدیر حوزه علمیه امام خامنه‌ای کرمانشاه گفت: اعتکاف عبادتی است که بندگان را از زنگارهای رنگارنگ دنیا دور و آنان را به بندگی و تزکیه نفس نزدیک می‌کند.
وی با بیان اینکه خلوت معنوی جوانان در اعتکاف جامعه را از هجمه فرهنگی بیمه می‌کند اظهار کرد: در مهمانی اعتکاف بندگان از همه چیز بریده می‌شوند و تنها میهمان خدا هستند.
انتهای پیام

captcha