تشریح تجربیات نظامی روسیه در خاورمیانه
کد خبر: 3794463
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
در ازبکستان انجام شد؛

تشریح تجربیات نظامی روسیه در خاورمیانه

گروه بین‌الملل ــ تجربیات نظامی ارتش روسیه در خاورمیانه طی سفر فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه به ازبکستان تشریح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «فارس»؛ الکساندر لاپین (فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه) در رأس یک هیئت بلندپایه نظامی وارد تاشکند (پایتخت ازبکستان) شد.

این سفر بر اساس برنامه همکاری‌های بین‌المللی نظامی صورت گرفته است و همکاری‌های دو کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه در چارچوب این سفر با پاول ایرگاشیف (معاون وزیر دفاع و فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ازبکستان) دیدار و گفت‌وگو کرد.

هیئت نظامی روسیه همچنین از آکادمی نیروهای مسلح ازبکستان بازدید و طرفین، چگونگی آموزش نظامیان را بررسی کردند.

لاپین همچنین در آکادمی نیروهای مسلح ازبکستان موضوع «تجربیات نظامی ارتش روسیه در خاورمیانه» را تشریح کرد.

فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه تاکید کرد که ازبکستان یک همکار راهبردی برای روسیه و ضامن امنیت در منطقه آسیای مرکزی است.

طرفین همچنین چگونگی و چشم‌انداز گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه دفاعی را بررسی و در مورد تحکیم روابط سودمند در ابعاد نظامی و آموزشی تبادل نظر کردند.

هیأت ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه امروز از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی سمرقند بازدید می‌کند.

گفتنی است،‌ ازبکستان کشوری در آسیای مرکزی و دارای مرز مشترک با کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، و قزاقستان بوده و پایتخت آن، شهر تاشکند است.

ازبکستان کشوری ۳۲ میلیونی است که 79 درصد از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. 5 درصد از جمعیت این کشور را نیز پیروان مسیحیت ارتدکس روسی شامل می‌شوند.

انتهای پیام

captcha