سقف زندگی ‌را بر ستون‌های معارف قرآنی بنا کنیم
کد خبر: 3795692
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

سقف زندگی ‌را بر ستون‌های معارف قرآنی بنا کنیم

گروه معارف ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: اگر با محبت و رفتار درست والدین، فرزندان به سمت قرآن هدایت شوند، دیگر سقف خانواده لرزان نخواهد بود و دچار آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نمی‌شود، بلکه سقفی از جنس آرامش و ایمان با پایه‌های محکم بندگی بر زندگی استوار می‌شود.

قرآنی که سقف زندگی یک خانواده می‌شودحجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: خانواده در حقیقت یکی از مهم‌ترین شاکله‌ای نظام هستی است که هر نوع خیری از آن آغاز می‌شود.
وی افزود: حال اگر در این خانواده اصول درست قرآنی حاکم باشد، کودکان و تمام افراد خانواده نیز رهرو آن خواهند بود و اگر بی‌تفاوتی نسبت به اصول قرآنی و اسلامی در آن جاری باشد مطمئناً فرزندان نیز به سمت و سوی قرآن نخواهند رفت.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آیات ارزشمندی در قرآن مجید وجود دارد که جایگاه و اهمیت خانواده را در اسلام مشخص می‌کند، تصریح کرد: اولین رکن برای داشتن خانواده‌ای بر مبنای تعالیم اسلامی، محبت زن و شوهر به یکدیگر است.
عباسی ادامه داد: اگر همسران با یکدیگر مهربان باشند، صداقت بین آنان جاری شده و اگر صداقت بین زوجین حکمفرما شد، اعتماد که زیربنای اصلی زندگی مشترک است ایجاد می‌شود.
وی افزود: قرآن کریم این اصل را چنین بیان می‌کند: «وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ اَنْفُسِکُمْ اَزْواجاً لِتَسْکُنُوا اِلَیها وَ جَعَلَ بَینَکُم مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً اِنَّ فِی ذلِکَ لَایاتٍ لِقَومٍ یتَفَکَّرُونَ؛ از نشانه‌های خداست آن که آفرید برای شما همسرانی از جنس خودتان تا بدیشان آرام گیرید و میان شما دوستی و مهربانی نهاد. هر آینه در این کار برای مردمی که بیندیشند نشانه‌ها و عبرتهاست».
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در چنین خانواده‌ای وقتی کودکان محبت بین والدین و رعایت اصول قرآنی را به چشم ببینند، خود نیز رعایت‌کننده آن خواهند بود.
عباسی اظهار کرد: گاهی اوقات والدین آن قدر غرق زندگی می‌شوند که حتی سر میز برای خوردن غذا نیز دور هم جمع نمی‌شوند و این امر آغاز جدا شدن فرزندان از خانواده است.

وی بیان کرد: امروزه کودکان ما با انواع تهدیدهایی مواجه‌ هستند که شاید ارج از دسترس والدین باشد، از محیط‌های نه‌چندان نامناسب برای کودکان در اینترنت و تا فیلم‌هایی که تولید می‌شود و برای کودکان مناسب نیست.
وی افزود: در این فضا و با این شرایط، پدر و مادر نه با زور بلکه با محبت و التزام عملی به آیه‌های قرآن، باید بذر مفاهیم قرآنی را در دل کودک خود بکارند تا آینده‌ای درخشان در انتظارش باشد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: خواندن قصه‌های قرآنی به زبان کودکانه و خواندن قرآن و نماز توسط والدین باعث می‌شود کودک خود کم کم به سمت قرآن و نماز پیش رود و وقت خود را با مسائل دیگر هدر ندهد.
عباسی ادامه داد: مهم این است که والدین نوع برخورد با کودک خود را در این مواقع بندانند و به این نکته واقف باشند که محبت هیچ گاه از یاد نمی‌رود پس می‌توان با محبت، کودکان را به راه درست قرآنی هدایت کرد.
وی یادآور شد: اگر با محبت و رفتار درست والدین، فرزندان به سمت قرآن هدایت شوند، دیگر سقف خانواده لرزان نخواهد بود و دچار آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نخواهد شد، بلکه سقفی از جنس آرامش و ایمان با پایه‌های محکم بندگی بر زندگی استوار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha