از ما شروع کنید؛ مسئولان را به معروف امر می‌‌کند
کد خبر: 3795757
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
حجت‌الاسلام محبی خبر داد:

از ما شروع کنید؛ مسئولان را به معروف امر می‌‌کند

گروه جامعه ــ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه میان او و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی توافقی مبنی بر آغاز کمپین «از ما شروع کنید» شکل گرفته است، اظهار کرد: من و آقای قمی تصمیم گرفتیم از همه مردم دعوت کنیم تا ما و همه مسئولان جمهوری اسلامی را صریح و بدون لکنت زبان، مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند.

رد نشود/// کمپین «از ما شروع کنید» آغاز به کار کردبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، چهارشنبه 15 اسفندماه در نشست دبیران ستادهای امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: تاکنون در کشور این‌گونه استنباط شده است که فقط مردم باید مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار بگیرند، در حالی که امروز بیش از هر زمان دیگری به این نیاز داریم تا مردم بتوانند به طور صریح و بدون لکنت زبان، مسئولان را مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند. 

وی در ادامه گفت: باید با فرهنگ‌سازی، تبیین صحیح و ایجاد فضای پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری، هر کسی از مردم بتواند در محل کار و هر ساحتی از جامعه، بالادستی‌ها و مسئولان را مورد امر به معروف قرار دهد و نسبت به اشتباه آنان تذکر دهد. به این منظور تغییراتی ساختاری در ستاد ایجاد کردیم و تحولات بزرگ‌تری نیز در راه است.

حجت‌الاسلام محبی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، فریضه الهی برای برپا شدن امنیت و فرایض در جامعه است، تصریح کرد: آمر به معروف در یک اداره که رئیس خود را مورد امر به معروف قرار می‌دهد، باید مطمئن باشد که رزقش قطع نمی‌شود چون رزق به دست خداست و این وعده الهی است که خدا رزق آمر به معروف را محافظت می‌کند. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به سختی‌های احتمالی در این راه اشاره کرد و گفت: در راه دین و در راه عمل به تکلیف الهی، همه سختی‌ها را می‌توان تحمل کرد و هزینه‌های آن را پرداخت، این سختی‌ها گذراست اما نتیجه‌‌ای که باقی می‌ماند، اعتلای جامعه، کشور و نظام است. حتی اگر به قیمت جان مؤمن هم تمام شود مؤمن نباید هراسی داشته باشد چرا که شهادت باید آرزوی هر مؤمن باشد. در حدیث شریف آمده است کسی که  در دلش، شوق مرگ در راه مجاهدت را نداشته باشد، منافق است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز کمپین «از ما شروع کنید» گفت: من و آقای قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصمیم گرفتیم از همه مردم دعوت کنیم تا ما و همه مسئولان جمهوری اسلامی را صریح و بدون لکنت زبان، مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند. هر کدام از کارمندان و روحانیون ستاد امر به معروف یا سازمان تبلیغات می‌توانند مستقیم با ما و دفتر محل کار تماس بگیرند یا به شکل حضوری مراجعه کنند و انتقاد خود را مطرح کنند. ما این کار را از خودمان شروع می‌کنیم و سعی می‌کنیم به کل کشور تعمیم دهیم. 

حجت‌الاسلام محبی تأکید کرد: اگر در کشور شفافیت تقویت شود و مدیران همه پاسخگو باشند، فساد کم می‌شود و با کم‌تر شدن فساد، دیگر ناهنجاری‌های زیادی را در خیابان شاهد نخواهیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه امر به معروف در سطح جامعه باید روش صحیح خود را پیدا کند، گفت: گاهی می‌خواهیم نسبت به مسائلی همچون بی‌حجابی و ...در جامعه تذکر دهیم اما روش آن را بلد نیستیم، ما در ستاد سعی می‌کنیم به زودی روش‌های صحیح را تبیین کنیم و به آحاد مردم ارائه دهیم. امر به معروف به معنای درگیرشدن مردم با هم و رنجیدن از یکدیگر نیست، مشکل این است که روش آن را صحیح یاد نگرفته ایم.

انتهای پیام

captcha