بنیاد حفظ آثار در انتقال فرهنگ ایثار بیشتر تلاش کند
کد خبر: 3796330
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

بنیاد حفظ آثار در انتقال فرهنگ ایثار بیشتر تلاش کند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و جدید بیشتر تلاش کند.

بنیاد حفظ آثار در انتقال فرهنگ ایثار بیشتر تلاش کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلین سید‌محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شب گذشته، 17 اسفند در مراسم یادواره 54 شهید مسجد عباسیه تبریز، با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند چرا باید هر ساله برای شهدا مراسم بگیریم، گفت: شهدا موجب اقتدار و عزت مملکت مان هستند، پس ضرورت دارد یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم تا رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثار آنها از یادمان نرود.
وی بیان کرد: اگر به حادثه عظیم عاشورا و حرکت تاریخی امام حسین‌(ع) هم توجه کنیم می‌بینیم که زنده ماندن این قیام نیز به برکت تکرار عزاداری‌های عاشورا و دهه محرم است چون اگر تکرار نمی‌شد از یادها نیز پاک می‌شد لذا در قبال ایثار و فداکاری‌های شهدا و جانبازانمان باید بنحو احسن حق مطلب را بجا بیاوریم.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، ضمن خطاب به بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان در مورد انتشار وصیت نامه شهدا و انتقال ایثار و از جان گذشتگی‌های شهدا به نسل جدید جامعه، تصریح کرد: جانبارزان و رزمنده گان دفاع مقدس بهترین روایتگران آن هستند چون در آن حضور داشته و بواسطه ایشان بهتر می‌شود فداکاری‌ها و ایثار رزمندگان و شهدا را به نسل جوان و نوجوان انتقال داد چون بر مبنای واقعیات و دور از تحریف است که کاری بسیار مهم و باارزش است.
امام جمعه تبریز‌ اظهار کرد: باید بحث راهیان نور را جدی بگیرید و فرهنگ دفاع مقدس را ترویج کنید، چون بهترین موقع است تا همگی علی الخصوص جوانان عزیز مناطق عملیاتی دفاع مقدس که قدم به قدم آن جای پا شهداست و مرکز فداکاری و ایثار را از نزدیک زیارت کنند، چون اگر از این مناطق دیدن کنند قطعآ ارزش‌های دفاع مقدس را زیر سوال نخواهند برد و خواهند فهمید که این امنیت موجود و پایدار توسط چه رزمندگان صبور و مقاومی بدست آمده است.
وی ادامه داد: مقداری صبر و حوصله خودمان را بیشتر کنیم و هنگامی که مشکلات به ما غلبه می کند یاد شهیدان را نیز زنده کنیم چون این عزیزان در روزهای سخت رفته و جان عزیز خود را تقدیم کرده اند.

انتهای پیام

captcha