فرهنگ عمومی مردم ضامن امنیت اجتماعی است
کد خبر: 3797159
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
امام جمعه موقت تهران:

فرهنگ عمومی مردم ضامن امنیت اجتماعی است

گروه سلامت ــ رئیس شورای عالی فرهنگ عمومی استان تهران فرهنگ عمومی ایران را ضامن اقتدار و امنیت اجتماعی در کشور دانست.

امنیت اجتماعی کشور ناشی از فرهنگ عمومی مردم است

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای عالی فرهنگ عمومی استان تهران در ششمین همایش شوراهای فرهنگ عمومی استان تهران که ظهر امروز 20 اسفندماه در تالار ایوان شمس برگزار شد، با بیان اینکه نگاه ما عمدتاً یک نگاه مبتنی بر ضعف‌ها و کاستی‌ها است، اظهار کرد: ما وقتی با مسائل اجتماعی روبرو می‌شویم، ضعف‌ها را می‌بینیم و وقتی به خود می‌نگریم، از خود تعریف می‌کنیم، در حالی که نباید این‌گونه باشد. ما باید محاسن را در دیگران ببینیم و ضعف‌های خود را رفع کنیم.

وی بیان کرد: در جامعه ما سرمایه‌های اجتماعی بی‌شماری وجود دارد که ریشه این سرمایه‌ها در فرهنگ عمومی است. نظام اسلامی محصول این فرهنگ عمومی بوده و دفاع مقدس که به نماد اقتدار دفاعی ملت ایران تبدیل شد، ناشی از همین فرهنگ عمومی بوده است.

وی با بیان اینکه امنیت اجتماعی در ایران محصول فرهنگ عمومی و نیروی انتظامی کشور است، گفت: غرب را پلیس کنترل می‌کند، اما در ایران، فرهنگ عمومی ضامن امنیت اجتماعی است. همین آرامشی که در اوج فشارهای اقتصادی مشاهد می‌کنیم، ناشی از فرهنگ اجتماعی و عمومی کشور است که استکبار را در حیرت فرو برده است.

وی یاد آور شد: فرهنگ عمومی در ایران محصول خدمات متقابل اسلام و ایران است که باید از این فرهنگ حمایت و ریشه‌های آن را تقویت کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که سال 98 سال تقویت فرهنگ عمومی و شوراهای فرهنگ عمومی در کشور باشد.

در این مراسم، همچنین از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان تهران تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha