کمبود ۳۰ هزار واحد مسکونی در کشور
کد خبر: 3797440
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

کمبود ۳۰ هزار واحد مسکونی در کشور

گروه اجتماعی ــ تاکنون ۳۸ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور ساخته شده اما هنوز ۳۰ هزار واحد کمبود داریم.

کمبود ۳۰ هزار واحد مسکونی در کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز، ۲۱ اسفندماه در مراسم کلنگ‌زنی ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان روستاهای خراسان جنوبی در روستای هج و نج اظهار کرد: غیر از برنامه ششم توسعه برای چند استان به طور ویژه‌ برنامه‌ریزی شد تا با تمرکز بر استان و تخصیص و پرداخت اعتبارات انرژی قابل ملاحظه‌ای به استان دهیم و خراسان جنوبی جز این استان‌ها است.
وی با بیان اینکه بحث توسعه استان در شورای برنامه‌ریزی استان بحث و بررسی می‌شود، افزود: حجم قابل توجهی از اعتبارات وارد خواهد شد و سرعتی به چرخ توسعه خواهیم داد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ایجاد واحد مسکونی برای محرومان، تصریح کرد: برای توسعه برنامه ویژه‌ای داریم، به همین جهت برنامه مسکن محرومان جز اهداف ما است.
نوبخت اظهار کرد: طی یک سال آینده 10 هزار واحد مسکونی در استان احداث خواهد شد و حداقل 500 میلیارد تومان در بخش مسکن استان سرمایه‌گذاری می‌شود.
وی با بیان اینکه این تعداد مسکن طبق توافق یک‌ساله در استان اجرایی خواهد شد، افزود: گزارشات ساخت مسکن باید به صورت ماهانه و فصلی گزارش داده شود. 
تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: ۳۸ هزار واحد مسکونی تاکنون در کشور ساخته شده اما هنوز ۳۰ هزار واحد کمبود داریم. 

انتهای پیام

captcha