منشاء اصلی قدرت جمهوری اسلامی، فرهنگ مقاومت و شهادت است
کد خبر: 3797783
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

منشاء اصلی قدرت جمهوری اسلامی، فرهنگ مقاومت و شهادت است

گروه سیاست و اقتصاد - دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: منشاء اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ مقاومت و شهادت است و از این رو مبانی و مظاهر این فرهنگ نورانی بیش از هر موضوع دیگری در معرض تهاجم و تخریب دشمنان قرار دارد.

منشاء اصلی قدرت جمهوری اسلامی، فرهنگ مقاومت و شهادت است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، صبح امروز، ۲۲ اسفند ماه، در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بدر و خیبر در ارومیه، اظهار کرد: خطه آذربایجان، همواره پیشتاز دفاع از انقلاب و نظام بوده و در این‌ مسیر مقدس هزاران شهید و جانباز تقدیم نموده است.
وی ادامه داد: منشاء اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ مقاومت و شهادت است و از این رو مبانی و مظاهر این فرهنگ نورانی بیش از هر موضوع دیگری در معرض تهاجم و تخریب دشمنان قرار دارد.
شمخانی افزود: جنگ اقتصادی و روانی دشمن را که با شدت و گستردگی بی‌سابقه‌ای در جریان است، ابزاری برای دلسرد نمودن جامعه از تداوم مقاومت و پذیرش مسیر تسلیم و ذلت است.
وی یادآور شد: پیروزی، بدون مقاومت و تلاش حاصل نمی‌شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تفکر انقلابی سال 98 را سال مایوس‌سازی دشمن قرار می‌دهیم، سال آینده، سال پیروزی‌های جدید در داخل برای حل مشکلات مردم و در منطقه برای تقویت و توسعه پیروزی محور مقاومت و آغازی مقتدرانه برای گام دوم انقلاب اسلامی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: مقابله با بی‌ثبات‌سازان و مخالفان استقلال کشور، موجب شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادها خواهد شد و این دریای بی‌کران به‌طورقطع، جوی باریک وابسته شدن به قدرت‌ها و چشم امید داشتن به دشمن را درمی‌نوردد، رژیمی که به دنبال تسلط از نیل تا فرات بود، امروز در مرزهای بی‌اعتبار خودش محصور شده و سردمداران آن از ترس موشک‌های مقاومت خواب آرام ندارند.
وی خاطرنشان کرد: تجلیل از شهدای گرانقدری همانند عباس بابایی، آبشناسان، ردانی‌پور، کاوه و باکری نباید ظاهری و نمادین باشد، بلکه آن‌ها الگوی ما در تداوم بخشیدن به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی هستند که از اسلام و انقلاب و نظام دفاع کردند تا ایران آزاد و مستقل بماند و ایرانی با افتخار و سربلندی زندگی کند.
شمخانی با اشاره به اینکه اقتدار برآمده از تفکر انقلابی، موجب ایجاد ظرفیت بازدارندگی قابل اتکا برای کشور شده است، بیان کرد: تفکر انقلابی، هرگز خود را محدود به امکانات موجود و یا تامین نیاز از خارج نمی‌داند و همواره به دنبال ایجاد الگوهای موفق با اتکا به جوانان و تجربه بزرگان کشور است، تمامی تحرکات بیگانگان و برخی کشورهای شرور در منطقه غرب آسیا بویژه اقدامات غیرعادی برخی کشورهای منطقه که سابقه سیاه آنها در حمایت از جریانهای تروریستی اثبات شده است.
وی یادآور شد: برخی کشورهای منطقه با صرف دلارهای نفتی، اجرای پروژه‌های مشکوک هسته‌ای را در دستور کار قرار داده‌اند که این اقدامات می‌تواند نه تنها منطقه، بلکه جهان را با خطر و بحرانی بدتر از خطر تروریست‌های تکفیری و داعش مواجه کند، بدون شک شکل گیری تهدیدات جدیدی از این دست ما را ناگزیر خواهد کرد که بر اساس ماهیت و جغرافیای جدید تهدیدات، راهبرد خود را تنظیم و نیازهای کشور و نیروهای مسلح را در چارچوب آن پیش‌بینی و اجرا کنیم.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دهه پنجم انقلاب، دهه عبور از مشکلات تصنعی ایجاد شده و ایام پیروزی قاطع و بزرگ ملت رشید ایران و جبهه قدرتمند مقاومت خواهد بود، سال 98، سال استمرار تفکر انقلابی در داخل و بروز و جلوه آن در مواجهه پیروزمندانه با دشمنان خارجی خواهد بود.
انتهای پیام

captcha