نگاهی به فعالیت‌های اتحادیه قرآنی استان فارس در سال 97
کد خبر: 3798333
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱

نگاهی به فعالیت‌های اتحادیه قرآنی استان فارس در سال 97

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ گزارشی از فعالیت‌های اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان فاری در سال 97 ارائه می‌شود.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به گزارشی از عملکرد این اتحادیه، گفت: طی سال 97 تعامل‌های متعددی با دستگاه‌هایی چون جامعه قرآنی بسیج، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، اداره‌کل تأمین اجتماعی استان، میراث فرهنگی استان فارس در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت آنها جهت ارتقای فعالیت‌های کیفی مؤسسات انجام شد.
وی با اشاره به اجرای طرح دولت قرآن در حافظیه شیراز طی سال 98 ادامه داد: محور این کار آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز است که اتحادیه نیز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی استان در این زمینه همکاری می‌کند.
اسلامی اظهار کرد: همچنین در این راستا چندین برنامه برای اتحادیه استان تدوین کردیم تا به صورت جهادی انجام شود از آن جمله بازرسی از مؤسسات قرآنی استان و ارزیابی فعالیت‌های آنها که طی سال جدید شش مؤسسه از شهرستان‌های استان فارس مورد بررسی قرار گرفت و به ارائه راهکارها برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت پرداخته شد.
مدیرعامل قرآنی استان فارس با تأکید بر ضرورت ارتباط‌گیری با مدیران مؤسسات وبهره‌مندی از نظرات آنها، اضافه کرد: این امر به منظور فراهم شدن جامعه‌ای متحد‌الشکل از فعالیت‌های مردمی در قالب سرکشی از مجموعه فعالیت‌های مؤسسات قرآنی در حال حاضر در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه طی این امر مشکلی که برخی از مؤسسات در زمینه بیمه داشتند از طریق تعامل با سازمان تأمین اجتماعی استان حل شد، ادامه داد: همچنین در راستای بهره‌مندی تمامی مؤسسات قرآنی استان از مزایای احتمالی بیمه حوادث تفاهم‌نامه‌‌ای با بیمه معلم در سال 97 منعقد شد تا برای قرآن پژوهان، کادر آموزشی و مربیان مؤسسه قابل استفاده باشد.
اسلامی با اشاره به اینکه ثبت اتحادیه قرآنی استان فارس در بهمن‌ماه انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر 76 مؤسسه عضو اتحادیه هستند. همچنین طی امسال 12 جلسه هیئت مدیره، ماهی یکبار با مصوباتی تشکیل شد که برخی از آنها به مرحله عمل رسید و برخی دیگر به دلیل فراهم نشدن شرایط در مرحله عملیاتی شدن است.
وی با اشاره به رویکرد فعالیت‌های اتحادیه در سال آینده، افزود: در نظر داریم تا زیرساخت‌های جامعه قرآنی استان را تقویت کنیم، تا با هماهنگی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تلبیغات اسلامی و آموزش و پرورش استان، اطلس قرآنی در استان فارس به همت اتحادیه فراهم شود تا در چند سال آینده استان به عنوان استان قرآنی کشور معرفی شود.
یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، جمال پارسا، سیده‌مریم میرزاده، زهرا کرباسی و محمدحسین اسلامی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه هستند.
انتهای پیام

captcha