برگزاری جلسه قرآن مسجد موسی‌بن‌جعفر(ع) در آخرین شنبه سال
کد خبر: 3798416
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
همزمان با شب ولادت امام جواد(ع)/

برگزاری جلسه قرآن مسجد موسی‌بن‌جعفر(ع) در آخرین شنبه سال

گروه جلسات و محافل ــ آخرین جلسه قرآن مسجد حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) تهران شامگاه گذشته، 25 اسفندماه برگزار شد.

برگزاری جلسه قرآن مسجد موسی‌بن‌جعفر(ع) در آخرین شنبه سالبه گزارش ایکنا؛ همزمان با شب ولادت امام جواد(ع)، مراسم اختتامیه جلسه قرآن مسجد حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع)، با حضور امام جماعت این مسجد و جمعی از نمازگزاران و هیئت امنا و مسئولان پایگاه بسیج، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در آخرین شنبه سال ۱۳۹۷ برگزار شد.
در ابتدای این مراسم محمدرضا حقیقت‌فر، قاری ممتاز دانشگاه‌های ارتش به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه مائده و در ادامه نیز حجت‌الاسلام نوربخش، امام جماعت مسجد، به سخنرانی درباره اهمیت برگزاری این جلسات و تأثیر آن در سبک زندگی و ارتباطات اجتماعی و به ویژه تأثیر آن در رفتار و سلوک جوانان پرداخت و درباره سجایا و رفتار جواد‌الائمه(ع) نکاتی را بیان کرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه امام محمد تقی(ع)، جوان‌ترین امام معصوم بوده، الگوی مناسب و تأثیرگذاری برای جوانان هستند که از اشرافیت حضرت به علوم قرآنی و ترویج آن در سخت‌ترین زمان، نحوه برخورد همراه مهربانی ایشان با اقشار مختلف جامعه، اسلام‌شناسان و بزرگان این حوزه نکات ارزشمندی را بیان کرده‌اند که جوانان، لازم است با مطالعه زندگی این امام، راه و روش خود را منطبق با سلوک رفتاری ایشان قرار دهند.
نوربخش اضافه کرد: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند این روش را عینیت بخشد، حضور در جلسات قرآن و انس با این کتاب آسمانی و به موازات آن بهره‌گیری از راه و روش امامان معصوم(ع) به ویژه امام جواد(ع) است.

برگزاری جلسه قرآن مسجد موسی‌بن‌جعفر(ع) در آخرین شنبه سال


یادآور می‌شود، جلسه آموزش عمومی قرآن این مسجد، شنبه‌ هر هفته پس از اقامه نماز مغرب وعشا با مدیریت منصور آقامحمدی، فعال و پیشکسوت قرآنی برگزار می‌شود. طی این جلسه، ضمن هم‌خوانی حاضران، نکات تجویدی، روخوانی و نیز مفاهیم کلیدی بیان می‌شود.

برگزاری جلسه قرآن مسجد موسی‌بن‌جعفر(ع) در آخرین شنبه سال

همچنین این جلسه پس از ایام تعطیلات نوروزی، در اولین شنبه سال ۹۸ فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به مسجد حضرت موسی‌ بن‌ جعفر(ع) واقع در خیایان آیت، نرسیده به تلفنخانه، کوچه کلامی مراجعه کنند.

{$sepehr_album_14453}

انتهای پیام

captcha