آغاز توزیع 3 هزار بسته غذایی در 9 استان آسیب دیده کشور
کد خبر: 3798607
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

آغاز توزیع 3 هزار بسته غذایی در 9 استان آسیب دیده کشور

گروه سلامت ــ رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: ۳۰ هزار بسته حمایتی از امروز در ۹ استان آسیب‌دیده از حوادث توزیع می‌شود.

آغاز توزیع 3 هزار بسته غذایی در 9 استان آسیب دیده کشوربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از آغاز توزیع بسته‌های غذایی در مناطق آسیب دیده خبر داد.
گفت: یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر تسکین آلام بشری است. در همین راستا برنامه‌های مختلفی برای افزایش تاب‌آوری در نظر گرفته شده است. در زمان بحران اولین ارگانی که برای حمایت از آسیب‌دیدگان وارد می‌شود، هلال‌احمر است. اما ما حمایت‌هایمان را تنها به زمان حادثه خلاصه نمی‌کنیم؛ برای حمایت‌های پس از بحران هم آماده‌ایم. وقتی جوامع حادثه‌دیده بخواهند به وضع سابق برگردند، به حمایت‌های بیشتری نیاز دارند.

اجرای گسترده‌تر «فرشتگان رحمت»
نصیری در ادامه با اشاره به اینکه برای مناطقی از کشور که در سال ۹۷ دچار حوادثی مثل زلزله، خشکسالی، سیل و … شدند بسته حمایتی تهیه شده است، افزود: ۳۰ هزار بسته حمایتی به‌صورت خاص در ۹ استان تهران، خراسان‌جنوبی، سیستان‌و‌بلوچستان، کرمان، اصفهان، هرمزگان، خوزستان، ایلام، و کهگیلویه‌وبویراحمد توزیع می‌شود.
او با اشاره به اجرای طرح «فرشتگان رحمت» هم گفت: سال گذشته خیّران نزدیک به ۳۰هزار بسته غذایی تهیه و به‌واسطه هلال‌احمر به جامعه هدف رساندند که امسال آمار بسته‌های غذایی بالغ بر ۴۰هزار بسته است.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به این سوال که «آیا آسیب‌دیدگان از حوادث شناسایی شده‌اند؟» اظهار کرد: بعد از هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد، دفترچه حمایتی برای افراد در نظر گرفته شده و به این صورت سبد‌های غذایی به مُرور توزیع می‌شود. امسال البته کار خاص تری هم انجام شد. مثلا در سیستان‌وبلوچستان «نذر آب» را راه انداختیم که موضوع تامین آب را پیگیری می‌کرد تا شرایط زندگی برای افراد در منطقه خودشان فراهم شود.
نصیری در مورد اقلام بسته‌های حمایتی توضیح داد: این بسته‌ها شامل ۹ قلم از جمله برنج، روغن، چای، حبوبات، تن ماهی، ماکارونی و … است. ارزش هر بسته ۵۰۰هزارتومان بوده و توزیع آن از امروز (۲۶اسفند) آغاز می‌شود. می‌خواهیم توزیع بسته‌ها قبل از پایان سال به اتمام برسد.

۱۵هزار مورد خدمت در طرح «نیابت»
نصیری در ادامه افزود: تمرکز جمعیت هلال‌احمر فقط بر حمایت مالی نیست؛ بخشی از فعالیت‌های این جمعیت مربوط به حمایت‌های روانی می‌شود. ما طرحی مثل «نیابت» را اجرا می‌کنیم که در آن داوطلبان هلال‌احمر به دیدار سالمندان در منازل‌شان می‌روند. این طرح از ابتدای اسفند آغازبه‌کار کرده و در این مدت به ۱۵ هزار مورد خدمت رسیده‌ایم. «نیابت» در لحظه سال تحویل هم اجرا می‌شود و طی آن داوطلبان هلال‌احمر نزد پدران و مادرن شهدا می‌روند.
انتهای پیام
captcha