تبیین جایگاه مساجد و مناسک دینی در فناوری اطلاعات/ بخش عمومی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال دائمی شد
کد خبر: 3798791
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

تبیین جایگاه مساجد و مناسک دینی در فناوری اطلاعات/ بخش عمومی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال دائمی شد

گروه فناوری اطلاعات ــ رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجتال در اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ فعالیت خودش را آغاز خواهد کرد و جایگاه مساجد و مناسک دینی در این دوره تبیین و به سایر محور‌ها اضافه شده است، گفت: در تلاش هستیم که فضای عمومی نمایشگاه را به صورت دائمی در فضای مجازی برگزار کنیم.

محمدرضا بهمنی، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به جزئیات یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال گفت: در یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال تقویت جنبه‌های محتوایی و مفهومی در فعالیت‌های فضای مجازی با رویکرد اسلامی-ایرانی یکی از نکات اساسی و مهم ماست. معمولا جشنواره‌های ما بر محور قالب‌های تولیدی در فضای مجازی است که ما آن را حفظ کردیم، اما مواردی که به آن نگاه ویژه داشتیم و با قدرت آن را دنبال کردیم جنبه محتوایی و موضوعی خواهد بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جشنواره رسانه‌های دیجیتال در سال جدید در هفت حوزه و محور موضوعی با رویکرد فرهنگی و هنری و موضوعات محتوای فرهنگی ازجمله محور خانواده و سبک زندگی، محور انقلاب اسلامی و کسب‌وکار‌های فضای مجازی، اقوام و مذاهب، فرهنگ ملی، مساجد و مناسک دینی که برای اولین بار در جشنواره امسال قرار گرفته است برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال بیان کرد: یکی از محور‌های کلیدی که به صورت ویژه آن را پیگیری می‌کنیم و لازم دیدیم که در جشنواره یازدهم حضور داشته باشد، اما ممکن است آثار پررنگی هم نداشته باشد، بحث حکمرانی و مدیریت در فضای مجازی است؛ البته درون هرکدام از تمامی این موضوعات، قالب‌های مختلف ازجمله بازی‌های رایانه‌ای، اپلیکیشن‌ها و سایت‌های اینترنتی را هم داریم.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال هم گفت: دور‌ه جدید نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در دو بخش تفکیک شده است. یک بخش در حوزه توسعه کسب‌وکار‌های فضای مجازی است که در این قسمت تولید‌کنندگان محتوا در کنار اپراتور‌ها و پلت‌فرم‌ها قرار می‌گیرند تا فضای تولیدات جدید حاصل شود. این نمایشگاه کاملا تخصصی است و با فضای نمایشگاه‌های عمومی که داشتیم متفاوت است.

بهمنی با اشاره به اینکه شورای سیاست‌گذاری و اجرایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در حال حاضر فعال هستند و نمایشگاه در اردیبهشت‌ماه سال آینده فعالیت خودش را آغاز خواهد کرد، ادامه داد: ما در تلاش هستیم که فضای عمومی نمایشگاه را به صورت دائمی در فضای مجازی برگزار کنیم. چراکه امروز جنس و ماهیت محصولاتی که در فضای مجازی مصرف می‌شود محصولات برخط و آنلاین هستند و ضرورتی ندارد که مکان خاص و یا فضای خاصی را برای آن اختصاص دهیم؛ لذا ما بخش عمومی رسانه‌های دیجیتال را تحت عنوان نمایشگاه دائمی محصولات دیجیتال در فضای مجازی به زودی راه‌اندازی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha