تعیین نوبت اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران + عکس
کد خبر: 3800015
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

تعیین نوبت اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران + عکس

گروه مسابقات ــ رئیس کمیته فنی سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از برگزاری مراسم قرعه‌کشی نوبت اجرای شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در صبح روز هفتم فروردین‌ماه خبر داد و گفت: قرعه‌کشی مربوط به تعیین قطعه تلاوت برای قاریان نیز در روز پذیرش، که 19 فروردین‌ماه خواهد بود، انجام می‌شود.

تعیین نوبت اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران + عکسمحمدتقی میرزاجانی، رئیس کمیته فنی سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری مراسم قرعه‌کشی نوبت اجرای شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در صبح روز هفتم فروردین‌ماه، گفت: این مراسم که با حضور سیدعباس انجام، استاد راهنما، کریم دولتی، ناظر هیئت داوری و مسئول کمیته فنی برگزار شد، نوبت و زمان اجرای متسابقان در مرحله نیمه‌نهایی مشخص شد.
وی با اشاره به پخش زنده این مراسم از صفحه مسابقات در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام، افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی این موضوع همه متسابقان رأس زمان اعلام شده می‌توانستند قرعه‌کشی را مشاهده کنند. با انجام این قرعه‌کشی قاری و حافظ قرآنی که می‌خواهد در ایران حضور یابد اطلاع دارد که در چه روز و زمانی باید تلاوت داشته باشد.
رئیس کمیته فنی سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران تصریح کرد: قرعه‌کشی مربوط به تعیین قطعه تلاوت برای قاریان نیز در روز پذیرش، که 19 فروردین‌ماه خواهد بود، انجام می‌شود. در این روز قبل از اذان مغرب جلسه هماهنگی هیئت داوران را داریم و بعد از آن نیز جلسه توجیهی متسابقان را برگزار می‌کنیم. در پایان آن جلسه نیز قرعه‌کشی مربوط به تعیین قطعه قاریان را در حضور شرکت‌کنندگان انجام می‌دهیم.
میرزاجانی در پاسخ به این سؤال که مرحله نیمه‌نهایی با اجرای نمایندگان کدام کشور یا کدام گروه آغاز می‌شود، گفت: در مرحله نهایی به صورت ترکیبی از بخش‌های مختلف در جایگاه حضور خواهند یافت، اما در مرحله نیمه‌نهایی به این صورت برنامه‌ریزی شده است که مسابقات از صبح روز 20 فروردین‌ماه آغاز شود. در این مرحله رقابت‌ها در سالن‌های رشته حفظ و قرائت به صورت مجزا در بخش آقایان برگزار می‌شود. همچنین یک سالن نیز به بخش بانوان اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: مرحله نیمه‌نهایی با رقابت دانش‌آموزان در رشته تلاوت آغاز می‌شود و زمانی که تمام شرکت کنندگان در این رشته اجرای خود را انجام دادند، نوبت به قرائت بزرگسالان خواهد رسید.
میرزاجانی همچنین در مورد برنامه زمانی این دوره از مسابقات گفت: مرحله نیمه‌نهایی یک و نیم روز یعنی از صبح روز بیستم تا صبح روز بعد به طول می‌انجامد. بعدازظهر روز 21 فروردین‌ماه نیز مراسم افتتاحیه خواهد بود و پس از آن نیز مرحله نهایی در مصلای امام خمینی(ره) آغاز می‌شود. مرحله نیمه‌نهایی در هتل محل اسکان متسابقان خواهد بود.
رئیس کمیته فنی سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران تأکید کرد: در رشته‌های مربوط به حفظ قرآن نیز به همین صورت خواهد بود. در این بخش نیز ابتدا دانش‌آموزان رقابت خود را در مرحله نیمه‌نهایی انجام می‌دهند و در ادامه نوبت به بزرگسالان خواهد رسید. پس از آن نیز رقابت در بخش نابینایان پیگیری خواهد شد.
میرزاجانی در مورد روز ورود شرکت کنندگان به ایران گفت: با توجه به هماهنگی‌ها، پذیرش متسابقان از روز 19 فروردین‌ماه خواهد بود و چون زمان پروازها متفاوت است از روز هجدهم نیز پذیرش برقرار خواهد بود. با وجود این، عمده شرکت‌کنندگان روز هجدهم وارد کشور می‌شوند.
میرزاجانی در مورد دیگر برنامه‌های کمیته فنی برای شرکت‌کنندگان تا قبل از شروع رسمی مسابقات، گفت: تعاملات و تبادلات با متسابقان و هیئت داوران برقرار است و با راه‌اندازی گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی این ارتباط به صورت لحظه‌ای وجود دارد و به سؤالات فنی پاسخ داده می‌شود. پس از ورود متسابقان به ایران، استادان راهنما در محل اسکان مستقرند و به صورت حضوری مشاوره‌های فنی ارائه خواهند داد.

انتهای پیام

captcha