فسادستیزی را با شفافیت آغاز می‌کنیم
کد خبر: 3800523
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
سیدمیعاد صالحی تشریح کرد:

فسادستیزی را با شفافیت آغاز می‌کنیم

گروه جامعه ــ مدیرعامل جدید و جوان صندوق بازنشستگی کشور در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه در سال جاری پرداخت و عنوان کرد: فسادستیزی را با شفافیت آغاز می‌کنیم.

به گزارش ایکنا؛ جلسه گفت‌وگوی صمیمی مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشور با جمعی از اصحاب رسانه، یکشنبه 11 فروردین‌ماه با حضور سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور و اعضای هیئت مدیره این صندوق برگزار شد.

فسادستیزی را با شفافیت آغاز می‌کنیم

در ابتدای این جلسه، اعضای هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشور به بیان اهمیت این مجموعه و انتظارات خود در مدیریت جدید سخن گفتند که لزوم مساعدت اجتماعی و وفاق نظر در مجموعه صندوق برای پیش‌برد مشکلات بازنشستگان کشور از اهم این مباحث بود.

در ادامه، سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشور با گرامیداشت ایام ماه مبارک رجب و تسلیت به خانواده ازدست‌رفتگان در سیل اخیر اظهار کرد: نخستین مسئله‌ای که باید دنبال کنیم، شفافیت است. در مجموعه صندوق بازنشستگی، شرکت‌ها و هلدینگ‌های زیادی داریم که باید آن را برای بهبود معیشت مستمری‌بگیران به کار بگیریم. برای پیش‌برد این اهداف، نیازمند همراهی هیئت مدیره محترم و آحاد مردم هستیم.

صالحی با اشاره به لزوم همراهی رسانه‌ها برای فسادستیزی و شفافیت گفت: کارکرد رسانه‌ها، ویترینی و دکوری نیست، بلکه آن‌ها می‌توانند از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری کنند و روند فسادستیزی را تسریع ببخشند. در این راستا امیدواریم بتوانیم جلسات مستمر و صمیمی با اصحاب رسانه برگزار کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بحث دوم، لزوم توجه به جوان‌گرایی است. نظام جمهوری اسلامی هم‌اکنون در دوره گذار قرار دارد که نسل‌های جوان انقلاب را دوشادوش نسل باتجربه‌تر انقلاب قرار داده است. البته شاید بعضی گمان کنند که جوان‌گرایی یعنی یک جوان را به طور ناگهانی به مسئولیت‌های سطح بالا برسانیم، به نظر من این‌گونه نیست و باید جوان‌هایی را که حد مطلوبی از دانش و تجربه دارند، آرام آرام به مسئولیت‌ها برسانیم.

صالحی با اعلام این خبر که به زودی، کارگروه تخصصی ارزیابی و عارضه‌یابی در صندوق بازنشستگی کشور تشکیل می‌شود، گفت: بررسی بخش قابل توجهی از مشکلات شرکت‌ها و عوامل زیان‌دهی و سوددهی آن‌ها در این کارگروه انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ما متوجه فشارهای اقتصادی به مردم و بازنشستگان هستیم. در حال حاضر بیش از یک میلیون و 400 هزار بازنشسته با متوسط حقوق دو میلیون تومان در کشور وجود دارد که امیدواریم با پیگیری طرح همسان‌سازی و سیاست‌های جدید مبنی بر بازدهی سرمایه بتوانیم خدمات بهتری را به بازنشستگان داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما، خروج از بنگاه‌داری و کاهش تصدی‌گری دولت است. دولت باید به سمت مدیریت قسمت‌هایی حرکت کند که بخش خصوصی در آن کمتر وارد شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی به لزوم برقراری ارتباط هرچه بیشتر و اخذ نظرات بازنشستگان کشور اشاره کرد و گفت: در حال تدارک مقدماتی هستیم تا بتوانیم به طور مستمر در فضایی کارشناسی، از نظرات بازنشستگان کشورمان استفاده کنیم. البته حتماً در مسائل مختلف بین بازنشستگان نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما قرآن کریم به ما می‌آموزد که: «فبشر عبادی الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ»: بندگانم را (به سعادت) بشارت ده، آن‌ها که سخن را گوش می‌کنند و بهترینش را تبعیت می‌کنند(زمر، 18)

صالحی همچنین در این نشست دوساعته با اشاره به برخی هجمه‌ها درباره سوابق‌اش اظهار کرد: متاسفانه از روز گذشته تهمت‌هایی به من زده شده که اصلاً واقعیت ندارد، من هیچ نسبت نسبی و سببی با مسئولان عالی ندارم و خود در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که مستمری‌بگیر صندوق بازنشستگی کشور بوده است. همچنین من نسبت به سوابق قرآنی خود افتخار می‌کنم اما تاکید می‌کنم که سوابق قرآنی من، علت تصدی این مسئولیت نیست، بلکه من در دانشگاه صنعتی شریف تا مقطع دکترا در رشته فنی مهندسی تحصیل کرده‌ام، در هلدینگ‌های وابسته به صندوق بازنشستگی سابقه کار اجرایی دارم و مدتی نیز  مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار بوده‌ام.

در ادامه این نشست دوساعته، اصحاب رسانه به بیان نقطه‌نظرات و انتظارات خود از مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشور پرداختند. لزوم تقویت اعتماد عمومی، پرهیز از تحت‌فشار قرار دادن رسانه‌ها برای سانسور حقیقت، پرهیز از اقدامات سطحی و نمایشی، تقویت روابط عمومی صندوق و ایجاد دیپلماسی رسانه‌ای و ضرورت تعامل هرچه بیشتر با بازنشستگان کشور از مهم‌ترین انتظارات اصحاب رسانه بود.

 یادآور می‌شود، سیدمیعاد صالحی، متولد سال 1361 و دانش‌آموخته دکترای مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف، روز گذشته با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیریت عامل صندوق بازنشستگی کشور گماشته شد. وی سال 82 حائز رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مصر در رشته حفظ کل قرآن شده است.

انتهای پیام

captcha