اقدام امریکا در تروریستی اعلام‌کردن سپاه نشانگر عمق کینه‌ورزی و جهالت این رژیم است
کد خبر: 3802060
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

اقدام امریکا در تروریستی اعلام‌کردن سپاه نشانگر عمق کینه‌ورزی و جهالت این رژیم است

گروه سیاسی ــ رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، اقدام ننگین امریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه را محکوم کرد و آن را نشانه عمق کینه‌ورزی و سفاهت و جهالت این رژیم دانست.

به گزارش ایکنا؛ علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، سه‌شنبه 20 فروردین، مجلس شورای اسلامی در ابتدا میلاد باسعادت امام حسین(ع) را به همه رهروان آن حضرت، مجاهدان فی سبیل‌الله، ملت عزیز ایران و نمایندگان مجلس تبریک و تهنیت گفت.

همچنین، وی با بیان اینکه سپاه پاسداران نیز به این ولادت گرانقدر مزین شده، روز پاسدار را به عزیزان پاسدار تبریک گفت.

لاریجانی اظهار کرد: رفتار ننگین رژیم امریکا در این روزها که با وقاحت و پررویی سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی اعلام کرد نشانگر عمق کینه‌ورزی و سفاهت و جهالت این رژیم است.

رئیس مجلس افزود: کیست که نداند سپاه بیشترین ضربه را به تروریسم خطرناک در منطقه زده است و کیست که نداند این نیروی زبده و انقلابی از بدو پیروزی انقلاب همواره در کنار ملت با گروه‌های تروریستی به مقابله پرداخت؛ همان تروریست‌هایی که متکی به حمایت‌های قدرت‌های بزرگ بودند و چه مجاهدت‌هایی در این راه داشت.

وی ادامه داد: سپاه در دفاع مقدس، دفاع از سرزمین، دفاع از ملت ایران و دفاع از انقلاب اسلامی رکن اصلی مقاومت بود و در جبهه‌ای جانفشانی نمود که همه قدرت‌های بزرگ در کنار صدام قرار گرفته بودند. در سال‌های اخیر که تروریست‌های دست‌ساخته قدرت‌ها منطقه را به آتنش کشیده بودند، این سپاه بود که در مقابل آنها ایستاد و کمر آنها را شکست. مجاهدت سپاه در مقابل تروریسم چیزی نیست که از چشم ملت‌ها مخفی باشد.

لاریجانی تصریح کرد: آقای ترامپ! شما فراموش کردید که بارها خودتان گفتید اشکال دولت امریکا در ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی مثل داعش بوده است. مگر وزیر خارجه امریکا اذعان نکرد که دولت ایالات متحده داعش را به وجود آورد؟ یا دچار فراموشی هستید یا بیش از حد بی‌پروایید. مگر سخنان نخست‌وزیر فقید پاکستان، خانوم بی‌نظیر بوتو، را به خاطر ندارید که اعلام کرد یک ضلع اصلی تشکیل گروه‌های تروریستی در افغانستان، امریکا بوده است. امروز دولت امریکا باید پاسخگو باشد که مؤسس و حمایت‌گر گروه‌های تروریستی بوده است نه سپاه پاسداران.

رئیس مجلس یادآور شد: وزیر خارجه نادان امریکا پاسداران مجاهد را به اخاذی متهم می‌کند؛ واقعاً در تاریخ چنین دولت بی‌شرمی نمونه نداشته است. آقای ترامپ با وقاحت اخاذی از سعودی و برخی کشورهای منطقه را نقطه قوت خود می‌داند و افتخار می‌کند که برای شرکت در اجلاس ریاض بیش از 100 میلیارد دلار اخاذی کرده است. شما یک دولت دزد هستید و این مدال را خود به سینه خود نصب کرده‌اید.

وی بیان کرد: آقای ترامپ می‌دانیم چرا به این روز افتاده‌ای. چون تصور می‌کردید با خروج از توافق هسته‌ای می‌توانید به ایران ضربه بزنید، موفق نشدید. تصور کردید در سال گذشته می‌توانید فروش نفت ایران را به صفر برسانید، موفق نشدید. تصور می‌کردید ایران چهلمین سال انقلاب را نخواهد دید، اما دیدید ملت باشکوه‌تر در پاسداشت انقلاب خویش حضور یافتند. تصور می‌کردید می‌توانید با کمک تروریست‌ها در شرق و غرب ایران، آشفتگی امنیتی ایجاد کنید و پول و سلاح به تروریست‌ها دادید و مستقیم یا نیابتی برای شما عمل کردند، اما موفق نشدید و همان طور که مسئول خزانه‌داری دولت شما اعلام کرد با همه تمهیدات به میدان آمدید تا مشکلات داخلی برای ایران به وجود بیاورید و ملت را به ستوه آورید، ولی ملت مقاوم ایران در مقابل شما ایستاد.

لاریجانی تأکید کرد: این اقدام شما بیش از آنکه قدرت شما را مشخص کند عجز شما را نشانگر است که به ستوه آمده‌اید، ولی بدانید اگر سپاه را که در قلب ملت ایران جای دارد و عامل امنیت کشور است متهم می‌کنید، ملت ایران مفتخر به پشتیبانی از سپاه است. همه ما افتخار می‌کنیم که پاسدار باشیم.

وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی این اقدام ننگین سردمداران رژیم امریکا را محکوم می‌کند و پشتیبان همه پاسداران خواهد بود و از نظر ما دولت امریکا و نیروهای مسلح این کشور نماد تروریسم بین‌المللی در ابعاد نظامی و اقتصادی است.

یادآور می‌شود رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محکومیت اقدام مذبوحانه آمریکا، با لباس سبز سپاهی در صحن علنی حاضر شدند و در پایان سخنان علی لاریجانی، فریاد «مرگ بر امریکا» سر دادند.

انتهای پیام

captcha