هنر از ابتدا همراه انقلاب اسلامی بوده است
کد خبر: 3802238
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

هنر از ابتدا همراه انقلاب اسلامی بوده است

گروه فرهنگی ــ دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی فارس با یادآوری سابقه شکل‌گیری این نوع هنر گفت: دوشادوش شکل گرفتن انقلاب اسلامی هنر انقلاب اسلامی نیز از ابتدا و از همان سال ۱۳۴۲ شکل گرفت.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد کرم‌اللهی، دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی فارس امروز، 20 فروردین‌ماه در برنامه «نگاه روز» پیرامون رویدادهای هنری این هفته با اشاره به نقش شهید آوینی در هنر انقلاب اسلامی گفت: در شاکله هر انقلاب و دگردیسی حوزه فرهنگ و هنر تحت تاثیر می‌گیرد و این حوزه می‌تواند آمال و آرزوهای سیاسی و اجتماعی انقلاب مطلوب مردمی را رنگ و شکل دهد.
وی افزود: انقلاب ما افق خویش را حکومت الله قرار داده و آمده بود تا حکومت مستضعفین باشد و اندیشه‌ها و معارف اسلامی و خدمت به هم‌نوعان آن هم خدمت بی‌منت و بسط و توسعه عدالت اسلامی را به‌‌عنوان اهداف خویش برگزیده بود.
دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس بیان کرد: از این منظر حوزه فرهنگ هم درگیر می‌شد در حوزه فرهنگ، مسئله هنر جایگاهی ویژه دارد و اگرچه همه فرهنگ هنر نیست اما تمامیت هنر در دایره فرهنگ جای می‌گیرد.
وی با بیان اینكه فرهنگ انقلاب اسلامی هنر انقلاب اسلامی را هم متولد می‌کند، گفت: دوشادوش شکل گرفتن انقلاب اسلامی هنر انقلاب اسلامی نیز از ابتدا و از همان سال 1342 شکل گرفت.
کرم‌اللهی ادامه داد: در حوزه‌های شعر، تجسمی، نمایش و تا حدودی فیلم هنر همپای انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد و اندک اندک این نهال نوپای سرزمین انقلاب اسلامی را شکل می‌دهد.
وی گفت: این نهال امروز به درخت تناوری تبدیل شده که ما زیر سایه آن هفته هنر انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم و یکی از میوه‌ها و ثمرات آن شخصیت ارزشمند شهید سیدمرتضی آوینی است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با یادآوری اینكه شهید سیدمرتضی آوینی نمونه هنرمند متفکر انقلابی بود، گفت: آوینی از حدیث نفس گفتن گذشته بود و خویش را فراموش کرده بود نام‌آوری را رها کرده و گمنامی را برگزیده بود و اینگونه بود که پس از در آغوش کشیدن شاهد شهادت این گمنامی به نام‌آوری تبدیل شد.
وی در ادامه پیرامون برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس نیز گفت: بیش از 277 برنامه در سطح استان فارس پیش‌بینی شده که با استقبال گسترده شهرستان‌ها قطعاً این آمار افزایش خواهد یافت.
کرم‌اللهی ادامه داد: حضور هنرمندان و دبیران ستاد به عنوان سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه، معرفی شهید شاخص سال 98 و دیدار با خانواده شهید و سایر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دستور کار ستاد قرار دارد.
وی گفت: آیین ویژه رونمایی از تازه‌ترین تولیدات ادبی نویسندگان انقلاب اسلامی استان و تجلیل از چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی در سال جاری از دیگر برنامه‌های امسال ستاد در این هفته خواهد بود.
دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس همچنین برگزاری نخستین برنامه خاطره‌گویی ویژه بانوان به‌عنوان «پگاه خاطره» و برگزاری شب شعر و خاطره را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام كرد.
انتهای پیام

captcha