تمجید «اردوغان» از موضع بولیوی درباره فلسطین
کد خبر: 3802545
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

تمجید «اردوغان» از موضع بولیوی درباره فلسطین

رئیس‌جمهور ترکیه از بولیوی به دلیل حمایت از بیت‌المقدس و بلندی‌های جولان اشغالی تمجید کرد.

به‌ گزارش ایکنا به نقل از «‌ایسنا»؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با اوو مورالس (همتای بولیویایی‌اش) در آنکارا اعلام کرد: من می‌خواهم از بولیوی به دلیل حمایتش از مسئله فلسطین به ویژه درباره موضوع بیت‌المقدس و همچنین حمایت از شهروندان فلسطینی تشکر کنم.

وی ادامه‌ داد: در این دیدار دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای و همچنین بین‌المللی گفت‌وگو کرده و نگرانی‌های خود را نسبت به اسلام‌هراسی اعلام کردیم.

همچنین رئیس‌جمهور بولیوی در این کنفرانس خبری مشترک، تمایل خود را برای توسعه روابط با ترکیه اعلام کرد و گفت‌: من  معتقد هستم ما می‌توانیم این روابط را گسترش دهیم، زیرا ایده‌های مشترک داریم. بولیوی به دنبال همکاری با ترکیه در حوزه صنعت دفاعی است.

مورالس در ادامه‌ از رویکرد آمریکا در قبال رئیس‌جمهور ونزوئلا انتقاد کرد و افزود‌: از نگاه آمریکا تعیین رئیس‌جمهوری همانند تعیین فرماندار در دوران استعمارگری است.

رئیس‌جمهوری بولیوی در ادامه این اظهاراتش از رویکرد ترکیه در بحران ونزوئلا استقبال و اظهار کرد: من به خوبی دولت و مردم ونزوئلا را می‌شناسم؛ ونزوئلا کشوری است که از استقلال و تمامیت ارضی خود به ‌رغم تمام مشکلات مالی دفاع می‌کند، به همین خاطر ما از آنها حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه اظهاراتش از مردم کشورهای آمریکای لاتین خواست که هر گونه مداخله نظامی را بدون توجه به ایدئولوژی‌شان رد کنند.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه، اردوغان و مورالس در دیدار دو جانبه درباره مسائل منطقه‌ای و افزایش همکاری‌ها گفت‌وگو کردند.

اولین بار است که یک از رؤسای جمهور بولیوی به ترکیه سفر کرده است. دو طرف اعلام کرده‌اند که می‌خواهند در سال 2020 به مناسبت هفتادومین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور مراسم‌هایی را برگزار کنند. همچنین دو طرف بر برگزاری اولین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک توافق کردند.

انتهای پیام

captcha