اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن در کانون اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3803688
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹

اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن در کانون اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش طلاب روز گذشته در قم برگزار شد و اختتامیه دیگر بخش‌های این دوره از مسابقات نیز امروز 25 فروردین برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ اخبار معارفی رسانه‌ها، امروز 25 فروردین‌ماه تحت‌الشعاع اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن بود که در بخش طلاب روز گذشته در قم به کار خود پایان داد و امروز نیز از نفرات برتر در دیگر بخش‌ها تجلیل می‌شود.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد هفت خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «آخرین سروده‌های برقعی منتشر شد/ رونمایی سه‌شنبه در خانه مهر امام رضا(ع)»، «شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند»، «اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن امشب برگزار می‌شود»، «اشک‌‌‌‌های قاری آفریقایی در تلاوت حامد شاکرنژاد +فیلم»، «لزوم تغییر رویکرد‌ مسابقات قرآن بر اساس ذائقه مردم»، «برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب معرفی شدند»، «حدیث/ رفع گرفتاری از مردم و ثواب بالای آن» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب معرفی شدند» آمده است: مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم طلاب علوم دینی شب گذشته با حضور متسابقین، مسئولان و به‌ویژه آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع عالی‌قدر تشیّع در شهر مقدس قم برگزار شد. در رشته حفظ کل قرآن، محمد خاکپور، طلبه ایرانی به مقام اول این دوره از مسابقات دست یافت، احمدمحمد طاهر از چاد به مقام دوم رسید و محمد بهدی از الجزایر رتبه سوم را به دست آورد.
در رشته پایان‌نامه‌نویسی، عبدالهاشم میرزا اف از تاجیکستان، سیدعیسی مسترحمی، سیدحمید جزایری و حمیدرضا طوسی از ایران موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند. در رشته تحقیق، صدیق ملیانا از اندونزی، سوم، محمدکریم محسنی از افغانستان، دوم و اصل غوابش از ایران موفق به کسب رتبه اول شد. همچنین در رشته خطابه‌خوانی، محمدعلی الانباری از عراق رتبه سوم را به دست آورد و عبدالله کمال از روسیه دوم شد و عمر سفرانی مقام اول را به دست آورد.
خبر «لزوم تغییر رویکرد‌ مسابقات قرآن بر اساس ذائقه مردم» مربوط به مصاحبه تسنیم با محمد انجم شعاع، معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: جمهوری اسلامی ایران در بخش تبلیغی مخصوصاً در حوزه برون‌مرزی این توانایی را دارد تا جای خود را در میان کشورهای طراز اول قرآنی باز کند و به‌عنوان یک کشور پیشتاز و پیشگام در عرصه مسابقات بین‌المللی و در اجزای مختلف تا این حد پیشرفت داشته باشد. کمتر کشوری وجود دارد که تا این میزان از استعداد و توانایی را در حوزه مدیریت امور قرآنی داشته باشد.
باید رویکردهای تبلیغی مسابقات بین‌المللی قرآن از حالت سنتی به سبک‌های جدید تغییر کند. معتقدم علی‌رغم اینکه مسابقات، جذابیت‌های خودش را دارد و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و البته این حضور فراز و نشیب‌هایی را در سال‌های گذشته داشته امّا انتظارمان فراتر از این است. ما می‌توانستیم اقداماتی را انجام دهیم که مسابقات فراتر از مصلای امام خمینی(ره) پذیرای مشتاقان قرآن‌کریم باشد.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز هفت خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «تجمع طلاب تهران در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی+عکس»، «شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند»، «برپایی محافل نفحات‌القرآن در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، «روحانیت از نمای دیگر+ عکس»، «مهران رجبی: باید معجزات قرآنی را با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته فیلم‌سازی به تصویر بکشیم»، ««مهدویت» موضوع اصلی برنامه‌سازی سال ۹۸ شبکه قرآن و معارف سیما» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «تجمع طلاب تهران در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» آمده است: اساتید و طلاب حوزه علمیه استان تهران در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان «روحانیت صدای مردم» امروز(یکشنبه ۲۵ فروردین ماه) گردهم ‌آمدند.

حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم اظهار کرد: انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی خود را باحضور مردم عزیز و بصیر پشت سرگذاشت که در این سال‌ها با استکبار جهانی تماماً دست و پنجه نرم کرده است و توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است.
همچنین خبر ««مهدویت» موضوع اصلی برنامه‌سازی سال ۹۸ شبکه قرآن و معارف سیما» مربوط به دیدار اعضای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما است که در بخش‌هایی از آن آمده است: در ابتدای این جلسه مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد، گفت: در مرکز تخصصی مهدویت تاکنون 400 فارغ‌التحصیل داشته‌ایم که می‌شود از آنها به عنوان کارشناسان مهدویت در برنامه‌های مختلف شبکه قرآن و معارف سیما استفاده کرد.
در ادامه این جلسه، محسن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم برنامه‌سازی این شبکه در سال 1398 مهدویت است، گفت: بحث امام زمان(عج) نباید منحصر به نیمه شعبان باشد و در تلاش هستیم که برنامه‌هایی با محوریت مهدویت در طول سال به روی آنتن ببریم.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار شش خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن با نثار گل به مقام شامخ امام(ره) ادای احترام کردند»، «اهتمام جمهوری اسلامی به رشد و عرضه استعداد قرآنی بانوان ستودنی است»، «هدف من ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه است»، «آیت‌الله‌ مکارم شیرازی: حیات بشر امروز با قرآن اصلاح می‌شود»، «روایت یک استاد حوزه از دیدار با آیت‌الله سیستانی»، «جمهوری اسلامی ایران مسلمانان را بر محور قرآن جمع کرده است» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن با نثار گل به مقام شامخ امام(ره) ادای احترام کردند» آمده است: شرکت کنندگان در سی وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور در مرقد مطهرامام راحل به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام کردند. نخبگان قرآنی جهان اسلام طی مراسمی در معیت برخی مسئولان برگزار کننده مسابقات بین‌المللی قرآن به زیارت حرم امام خمینی(ره) نائل و به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی ابران ادای احترام کردند.
برگزاری محفل انس با قرآن کریم یکی دیگر از برنامه‌های امروز در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) بود که تعدادی از قاریان و حافظان قرآن در این مراسم به تلاوت آیاتی ازقرآن کریم پرداختند.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز خبری را منتشر نکرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار هفت خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند»، «مراسم احیای نیمه شعبان در سراسر کشور برگزار می‌شود/ مسجد جمکران، میزبان سفیران آفتاب شد»، «شرکت‌کنندگان در سی وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به مقام امام راحل ادای احترام کردند»، «اول قرآن را بشناسیم و بعد فیلم با مضمون قرآنی بسازیم»، «شیطانی ترین جمله مهدوی چیست؟ + فیلم»، «انتقاد رئیس سازمان دارالقرآن از چگونگی برگزاری مسابقات قرآن»، «حدیث امام سجاد(ع) درباره گفتار نیک» هستند.
خبر «انتقاد رئیس سازمان دار القرآن از چگونگی برگزاری مسابقات قرآن» مربوط به مصاحبه باشگاه خبرنگاران جوان با مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن و داور بخش طلاب سی و ششمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است که در بخش‌هایی از آن آمده است: با تدبیر مسئولان اجرایی، امسال فیلتر‌ها نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر شده است. دوستانی که به صحنه اصلی مسابقه می‌آیند، کیفیت‌ خواندنشان خوب است، اما می‌تواند عالی باشد. با شناسایی و جذب شرکت‌کنندگان، توانمند‌ترین‌ها را به مسابقات بیاوریم. هنوز مسابقات قرآن جای پیشرفت دارد و در نگرش کلی، امسال نسبت به سال‌های قبل بهتر شده و می‌توانیم از این بهتر هم باشیم.
قطعا می‌‌توان کار‌های جدیدی انجام داد. هنوز بعد از برگزاری سی و شش دوره، روی استانداردسازی مسابقات بین‌المللی کار جدی نکردیم. من تا حالا مسابقات مالزی نرفتم و نمی‌توانم این رویداد را با مسابقاتی که سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌کند، مقایسه کنم. همه رقابت‌ها استاندارد دارد، مثلاً برای برگزاری نمایشگاهی در آلمان یا دیگر کشور‌ها شاهد وجود یک فکر هستیم.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار پنج خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «4 کاتب خارجی مهمان همایش پیشینه و ابعادنظری کتابت قرآن»، «تأکید بر برنامه‌سازی در سال ۸۹ با موضوع «مهدویت»در شبکه قرآن سیما»، «نفرات برتر مسابقات بین المللی قرآن طلاب علوم دینی مشخص شد»، «آئین اختتامیه سی وششمین دوره مسابقات قرآن برگزار می‌شود»، «ترجمه تفسیر قرآن به ۵ زبان زنده دنیا انجام می شود» هستند.
خبر «ترجمه تفسیر قرآن به ۵ زبان زنده دنیا انجام می شود» مربوط به مصاحبه مهر با حجت‌الاسلام علی نقدی مدیر موسسه ترجمان وحی است که در بخش‌هایی از آن آمده است مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی از سال ۷۳ با هدف ارائه ترجمه‌های سلیس و شیوا از قرآن مجید به زبان‌های زنده دنیا تأسیس شد. این مؤسسه تلاش کرد تا زیر ساختهای لازم به طورکلی را برای ترجمه فراهم کند و تا کنون ۲۲ ترجمه را در دستور کار قرار داده که تا کنون ۱۴ ترجمه آن به زبانهای انگلیسی، ترکی، آذری، ترکی، استانبولی، اسپانیولی، روسی، ترکی، عراقی، اردو، گرجی، چینی، ژاپنی ترجمه شده که نزدیک به هفت ترجمه نمره قابل قبولی در سطح جهانی گرفته و جایزه کتاب سال را از آن خود کرده است و در کشورهای دیگر جای خودش را باز کرده است.
در حال حاضر در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن نیز ۵ نفر از مترجمان به دستور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه دعوت شده‌اند تا قرارداد تألیف تفسیر قرآن به زبان‌های مختلف را در دستور کار قرار دهیم.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «آیا فرعون با ایمان از دنیا رفت؟» است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز تا این ساعت خبری را منتشر نکرده است.
انتهای پیام

captcha