اجرای طرح ملی «ریحانه بهشتی» در مدارس البرز
کد خبر: 3803940
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

اجرای طرح ملی «ریحانه بهشتی» در مدارس البرز

گروه فرهنگی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز از اجرای طرح ملی ریحانه بهشتی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس این استان خبر داد.

اجرای طرح ملی «ریحانه بهشتی» در مدارس البرز

مسعود مهران‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این اقدام تربیتی و فرهنگی با هدف آگاهی به دانش‌آموزان دختر و با رویکرد توجه به فلسفه حجاب و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه آموزش نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین گروه سنی دانش‌آموزان دارد، خاطرنشان کرد: یکی از تأثیرگذارترین آثار حجاب در جامعه حفظ کرامت انسانی و ارتقای شخصیت زنان و تقویت بنیان خانواده‌ها است که نباید به سادگی از آن عبور کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: در این طرح معلمان و کارشناسان فرهنگی و دینی با پرداختن به فلسفه حجاب در بین دانش‌آموزان از حجاب اسلامی به‌عنوان یک عامل بازدارنده آسیب‌دیدگی در جامعه سخن می‌گویند و دانش‌آموزان را با پیامدهای بدحجابی آشنا می‌کنند.
مهران‌نیا یادآور شد: در قالب این طرح برای دانش‌آموزان نشست فرهنگی به منظور پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و شرعی بانوان و ویژه برنامه حفظ حجاب با شعار «من حجاب را دوست دارم» نیز در دستور کار قرار گرفته است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز از برگزاری مسابقه کتابخوانی، تجلیل از دانش‌آموزان با پوشش حجاب برتر، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف، مقاله‌نویسی، تهیه روزنامه دیواری و داستان نویسی به عنوان دیگر برنامه‌های اجرا شده در قالب طرح ملی ریحانه در مدارس البرز نام برد.
وی در پایان با بیان اینکه این طرح ملی هرساله در مدارس دخترانه البرز برای دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی اجرا می‌شود، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال کم‌رنگ کردن ارزش‌ها به ویژه حجاب در بین دختران و بانوان جوان هستند که ضرورت دارد در فضای مجازی و مراکز آموزشی و فرهنگی به موضوع مهم حجاب و عفاف در جامعه توجه بیشتری شود.
انتهای پیام

captcha