توجه به جوانان به معنای حذف صاحبان تجربه نیست
کد خبر: 3804667
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

توجه به جوانان به معنای حذف صاحبان تجربه نیست

گروه اجتماعی ــ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با تأکید بر اینکه نقش دادن به جوانان به معنای حذف صاحبان تجربه نیست، گفت: بها دادن به جوانان زمینه‌ساز حرکت‌های بزرگ است.

جوانان را ببینیم/ نقش دادن به جوانان به معنای حذف صاحبان تجربه نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیمراد یوسفی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، اظهار کرد: نامگذاری این روز و این مناسبت به عنوان روز جوان کار بسیار ارزنده‌ای است زیرا یکی از جوانان رشید صحنه عاشورا حضرت علی‌اکبر(ع) بود به طوریکه در تاریخ و در مقاتل نقش ویژه این فرزند امام معصوم گویای نقش نسل جوان در تمام عرصه‌هاست.
وی با اشاره به اینکه گام اول انقلاب اسلامی بیشتر توسط جوانان برداشته شد و نقش جوانان در ایجاد انقلاب، شور انقلابی و به نتیجه رساندن انقلاب برکسی پوشیده نیست، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس نیز با مشاهده مختصر آماری از شهدا و ایثارگران دیده می‌شود که محوریت دفاع مقدس نیز با جوانان بوده است.
یوسفی افزود: در این دوران جوانانی بودند که در سنین 22 تا 23 سالگی فرماندهی عملیات‌های بزرگ را بر عهده داشتند و توانستند نقش بزرگی در دفاع مقدس ایفا کرده و جنگ را اداره کنند.
این مسئول با بیان اینکه این مدیریت جنگ دارای سابقه از صدر اسلام است، تصریح کرد: در دوران پیامبراکرم(ص)، امیرالمومنین(ع) از جوان‌ترین فرماندهان بود و در دوران امیرالمومنین(ع) نیز از فرماندهان و فرمانداران جوان استفاده می‌شد و نتیجه خیلی خوبی هم داشت.
وی ادامه داد: تکرار این انقلاب به عنوان اسلام ناب با همین پشتوانه موفق بودن استفاده از جوانان شروع شد و در دفاع مقدس توانستیم با این جوانان به دنیا ثابت کنیم که نظام اسلامی و الهی با استفاده از ظرفیت جوانان می‌تواند کارهایی انجام دهد که در جاهای دیگر قابل انجام نیست.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز گفت: در ادامه نظام انقلاب اسلامی هم مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را منتشر کردند که اگرچه به ظاهر خطاب به تمام ملت عزیز این کشور است اما قطعا 35 میلیون جوان این مملکت محور کار هستند و باید محور تمام فعالیت‌های جامعه اسلامی باشند.
وی افزود: جوانان نقش کلیدی در کشور دارند و به خصوص 35 میلیون جوانی که امروز در این کشور زندگی می‌کنند و از شرایط و موقعیت خیلی خوبی برخوردار هستند می‌توانند در تحقق اهداف انقلاب به آن‌ها نقشی داده شود تا با درستی و موفقیت عمل کنند.
یوسفی با بیان اینکه جوانان می‌توانند در رسیدن نظام انقلاب به اهداف اصلی موثر واقع شوند، تاکید کرد: این جوان‌گرایی در گام دوم که اکنون در دستور کار است به معنی پیرزدایی نیست.
وی گفت: بعضی‌ها طوری وانمود کردند که نظر رهبری بر کنار گذاشتن افراد مسن‌تر است ولی ایشان با صراحت فرمودند «هدف از جوان گرایی، پیرزدایی نیست بلکه این جوانان باید در کنار افراد مسن‌تر و میان سال به بعد وارد عرصه شوند که هم از تجربیات این افراد کارکشته پخته در میدان‌ها استفاده کنند و هم خودشان با ابتکار و خلاقیت از ظرفیت جوانی استفاده کنند.»
وی افزود: به طور قطع، تلفیق استعداد جوانی با تجربه این افراد می‌تواند شگفتی‌های عجیبی رقم بزند و در گام دوم انقلاب محکم‌تر، مقتدرتر و توانمندتر پیش برویم تا به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برسیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز گفت: در دوران دفاع مقدس عمده امورات به دست جوانان بود و همین جوانان در عرصه های دیگر هم می‌توانند با نقشی که در دفاع مقدس پیاده کردند مثل رونق تولیدی که شعار امسال است و سایر کارهایی که باید در این کشور انجام شود، میدان دار باشند و با اعتمادی که به جوانان داریم یقین داریم با سپردن کار به این نسل خیلی زودتر، بهتر و با کیفیت تر به اهداف انقلاب اسلامی می‌رسیم.
انتهای پیام

captcha