اجرای طرح «کاروان قرآنی» در بابلسر
کد خبر: 3805582
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

اجرای طرح «کاروان قرآنی» در بابلسر

گروه معارف ــ امام جمعه بابلسر با اشاره به ظرفیت قرآنی این شهرستان، گفت: در بابلسر نیروهای قرآنی بسیار توانمندی وجود دارد که در این حوزه، طرح کاروان قرآنی در حال اجرا است.

اجرای طرح کاروان قرآنی در بابلسرحجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور، امام جمعه بابلسر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید از ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه پرهیز کنند، اظهار کرد: فعالان رسانه باید به گونه‌ای قلم بزنند که فرق خادم و خائن مشخص شود.
وی با بیان اینکه رسانه‌ی پویا، با نشاط و فعال، خواسته‌ی همه ملت و مسئولان است، افزود: خبرنگاران لازم است در انجام رسالت خبری خود حافظ ارزش‌ها و وحدت ملی باشند.
 امام جمعه بابلسر ضمن تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه در برانگیختن حس مطالبه‌گری مردم، تصریح کرد: خبرنگاران در حکم روابط عمومی ادارات عمل نکنند بلکه به اصلاح بیندیشند و از رویکرد مچ‌گیری نیز بپرهیزند.
وی شفافیت، صراحت، درستی، دقت، مستند بودن، و روحیه منطقی را ویژگی مهم یک خبرنگار دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا انتقادات و کاستی‌ها قبل از رسانه‌ای شدن، به مدیران مربوطه ارسال شود و چنانچه مسئولی نسبت به رفع مشکل بی‌توجهی کرد رسانه‌ای کردن آن مشکل  لازم است.
امام جمعه بابلسر گفت: افزایش آگاهی جامعه، افزایش قدرتِ فهم و درک سیاسی، جلوگیری از حرکت‌های پوپولیستی و عوام فریبی، دشمن شناسی، تاثیر گذاری در شکل‌دهی فرهنگ عمومی و سبک زندگی و افزایش آگاهی سیاسی در انتخابات، از جمله رسالت‌های مهم خبرنگاران است که باید در تحقق آن اهتمام داشته باشند.
وی با اشاره به دو ظرفیت بزرگ گردشگری و فعالیت‌های قرآن در شهرستان بابلسر، تصریح کرد: متاسفانه در بخش گردشگری به دلیل عدم برنامه ریزی، نداشتن چشم‌انداز و نقشه راه، بهره‌برداری مناسبی صورت نگرفت اما در بابلسر نیروهای قرآنی بسیار توانمندی داریم که در این حوزه، طرح کاروان قرآن با هدف انس و تدبر در قرآن در حال اجرا است.
قلی‌پور بیان کرد: امیدواریم بتوانیم مشکلاتی که امروز گریبان گیر جامعه ما شده و دردهایی که جامعه به آن گرفتار شده است با دلدادگی، انس، تدبر و تعمق و  فراگیری مفاهیم قرآنی به خوبی درمان کنیم.
امام جمعه بابلسر تصریح کرد: ما یقین داریم که راه برون رفت از همه مشکلات و همه گرفتاری‌ها انس به قرآن، توجه و تدبر و عمل به قرآن خواهد بود.
 
انتهای پیام
captcha