ماه رمضان؛ فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ نماز جماعت
کد خبر: 3806040
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

ماه رمضان؛ فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ نماز جماعت

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد اقامه نماز البرز ماه رمضان را فرصتی مناسب برای ترويج فرهنگ نماز به‌ویژه نماز جماعت دانست و گفت: اقامه نماز جماعت به‌صورت مستمر در مساجد زمینه جذب جوانان و نوجوانان را به این مکان معنوی فراهم می‌کند.

ماه رمضان؛ فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ نماز جماعت

حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه‌ نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با تأکید بر ضرورت ترویج نماز در جامعه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات این ستاد، ترویج فرهنگ نماز در سطح مدارس با توجه به گستردگی شبکه دانش‌آموزان و مدارس در سطح استان است که خوشبختانه در این زمینه توفیقات قابل توجهی حاصل شده است.
وی با بیان اینکه باید از حضور روحانیان و طلاب در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در سطح مدارس استفاده کرد، افزود: با توجه به نزدیکی ایام ماه مبارک رمضان و همچنین فصل گرم سال، تجهیز و آماده کردن نمازخانه‌ها و مساجد پارک‌ها و فضاهای سبز، یک ضرورت بسیار مهم است که باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی مرتبط قرار گیرد.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز همچنین با تأکید بر پخش اذان در پارک‌ها و فضاهای سبز، گفت: حضور روحانیان در محل پارک‌ها و اقامه نماز جماعت در فضای باز به‌طور قطع تأثیر بسیار مهمی در ترویج و اقامه نماز ‌بین اقشار مختلف جامعه خواهد داشت.
موسوی بابیان اینکه اقامه نماز جماعت به صورت مستمر در مساجد زمینه جذب جوانان و نوجوانان را به مساجد فراهم می‌آورد، افزود: ماه رمضان فرصتی مناسب در راستای گسترش فرهنگ نماز به ویژه نماز جماعت است.
رئیس ستاد اقامه‌ نماز البرز در ادامه به چگونگی ادای نماز صبح در مساجد همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود که ادای نماز صبح در سطح مساجد بیش از گذشته رونق داشته و در سطح مساجد به‌ویژه مساجد مرکز شهر اقامه نماز صبح با حضور نمازگزاران انجام شود.
وی با تأکید بر تشکیل جلسات تفسیر قرآن‌کریم در سطح مساجد با توجه با تأکیدات رئیس ستاد اقامه نماز کشور، گفت: ارزیابی دستگاه‌های اجرایی نیز در بحث اقامه نماز در سال ۹۷ به‌ویژه در حوزه فضای مجازی انجام می‌شود و امید است که بتوانیم دستگاه‌های شاخص در بحث نماز را معرفی و مورد تجلیل قرار گیرند.
انتهای پیام

captcha