اجرای هفدهمین دوره طرح «بیوت نورانی» از آغاز ماه رمضان
کد خبر: 3806676
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

اجرای هفدهمین دوره طرح «بیوت نورانی» از آغاز ماه رمضان

گروه جامعه ــ در هفدهمین دوره طرح بیوت نورانی که طی ماه رمضان برگزار می‌شود، سوره مبارکه اسراء به صورت همگانی در بیوت ارائه می‌شود.

اجرای طرح بیوت نورانی از اغاز ماه رمضانبه گزارش ایکنا؛ مدرسه تبلیغ از مجموعه مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران است که در قالب کارگروه‌های اقامه نماز و روزه قضا، بیوت نورانی، علمداری به سبک فاطمی و انفاق کتاب به فعالیت می‌پردازد.

برنامه جاری کارگروه اقامه نماز و روزه قضا که توسط محسنین اجرایی می‌شود، ادای نماز و روزه‌های قضا، جبران از دست‌داده‌ها و کوتاهی‌ها و کم‌کاری‌های افراد در این دنیاست تا استمرار آن منتج به توسعه فرهنگ اقامه نماز شود.

بیوت نورانی

از دیگر فعالیت‌های این مدرسه راه‌اندازی کارگروه بیوت نورانی است. طرح تدبر در سوره‌های قرآن کریم در خانه‌های مردمی تحت عنوان طرح بیت‌های نورانی با هدف اشاعه و گسترش فرهنگ قرآن خوانی با تأمل بر آیات نورانی سوره‌های مبارکه قرآن برگزار می‌شود. محل برگزاری جلسات این طرح در منازل میزبانان است و در کنار آن برخی از مساجد و مراکز فرهنگی نیز با اعلام آمادگی و علاقه‌مندی به این طرح پیوسته‌اند.

اینجا محملی برای ارزیابی و افزایش توانمندی قرآن پژوهانی است که دوره تفکر را به پایان برده و وارد دوره روش‌های تدبر کلمه‌ای می‌شوند. بیوت نورانی بستر ارتباط افراد با عموم جامعه است و افرادی که با بستر عمومی جامعه مرتبط شوند، سیر پژوهشی آموزشی واقعی‌تری را در مسیر قرآن طی می‌کنند. بیوت نورانی در واقع کارگاهی علمی و عملی برای افرادی است که وارد حوزه قرآن شده‌اند.

کارگروه بیوت نورانی با شروع ماه مبارک رمضان در سال 98 وارد هفدهمین دوره فعالیت خود می‌شود. در طول چهار سال گذشته نزدیک به 14 جزء از قرآن در بیوت و مساجد شهر تهران و برخی شهرستان‌ها به عموم مردم ارائه شده است. در هفدهمین دوره بیوت نورانی که طی ماه رمضان برگزار می‌شود، سوره مبارکه اسراء به صورت همگانی در بیوت ارائه می‌شود که برنامه‌های آموزشی آن نیز در دست برنامه‌ریزی است. در حال حاضر هر جزء در قالب دوره‌های 14 جلسه‌ای آموزش داده می‌شود.

از جمله برنامه‌های بیوت نورانی در حوزه مجازی، تهیه جزوات آموزشی مربوط به همه سوره‌ها و بارگذاری آن در صفحه اختصاصی پایگاه اطلاع‌رسانی مدرسه قرآن و عترت است.

علمداری به سبک فاطمی

کارگروه علمداری به سبک فاطمی نیز از دیگر بخش‌های مدرسه تبلیغ است. برنامه جاری کارگروه علمداری به سبک فاطمی که توسط علمداران در حال اجراست به دو بخش صحیفه فاطمیه و علویه تقسیم می‌شود.

در بخش صحیفه فاطمیه دعاهای روزانه صحیفه فاطمیه به همراه شرح از سوی احمدرضا اخوت و سایر اساتید  بر مفاهیم دعا انجام می‌شود. شرحی بر فرازهای ادعیه تعقیبات نماز حضرت صدیقه طاهره(س) نیز در این بخش دنبال می‌شود.

در بخش صحیفه علویه تدبر در دعای روزهای ماه حضرت علی(ع)، فرازبندی ادعیه و به اشتراک‌گذاری آن، مطالعه و تمرین عملی در مفاهیم دعا نشست سبک زندگی کوثرانه، ثبت و بازتولید محتوای جلسات و نشست‌ها و ارائه مطالب علمی(مستند، مقاله، عکس، شرح و...) پیرامون پدیده‌های طبیعت مانند ماه، طلوع و غروب ماه، شب، روز و ....از اهم فعالیت‌هایی است که انجام می‌شود.

انفاق انقلابی کتب

گروه انفاق انقلابی کتب مدرسه قرآن به قصد اقامه تشیع در عالم با گسترش و عرضه آثار تدبری و تجهیز کتابخانه‌های تخصصی شکل گرفته است. این کارگروه طی یک سال فعالیت طرح‌هایی همچون؛ میعاد کتاب(ایجاد بسترهایی برای برگزاری‌ کلاس‌ها، جلسات مباحثه و فراهم کردن عرصه‌ای برای مطالعات منسجم در شهرهای کشور)، طرح بلورین(فرآیند هدیه و امانت کتاب)، ،طرح خیرین (کمک به مبلغین و کسانی که برای مطالعات خود نیازمند به یاری در کمک هزینه خرید کتاب بودند) و طرح معرفی کتاب‌ها و ارائه سیرهای مطالعاتی برای مراکز و موسسات درخواست‌کننده کتب را اجرایی کرده است.

انتهای پیام

 

 

 

captcha