پرفروش‌های دینی انتشارات علمی و فرهنگی در نمایشگاه کتاب
کد خبر: 3808344
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

پرفروش‌های دینی انتشارات علمی و فرهنگی در نمایشگاه کتاب

گروه ادب ــ کتاب‌های گوناگونی در بخش دین انتشارات علمی و فرهنگی پرفروش شده که از جمله آن‌ها می‌توان به «درباره خدا» و «تاریخ تحلیلی اسلام» اشاره کرد.

پرفروش‌های دینی انتشارات علمی و فرهنگی در نمایشگاه کتاببه گزارش خبرنگار ایکنا؛ امروز دهمین روز از سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. انتشارات علمی و فرهنگی که درباره موضوعات گوناگون کتاب منتشر می‌کند، در ۱۰ روز گذشته پرفروش‌های خود را در بخش دین معرفی کرد. در ادامه معرفی کوتاهی از این آثار آمده است.

کیمیای سعادت

از جمله کتاب‌های فارسی امام محمد غزالی است که در واقع چکیده‌ای از کتاب بزرگ احیا علوم الدین در زبان عربی است. برخی این کتاب را «دایرة المعارف اسلامی و عرفانی» خوانده‌اند. مقدمه کتاب در چهار عنوان است: خودشناسی، خداشناسی، دنیاشناسی و آخرت‌شناسی.

احیا العلوم الدین

این کتاب نوشته محمد بن محمد غزالی است که مؤیدالدین محمد خوارزمی آن را ترجمه کرده و به کوشش حسین خدیوجم منتشر شده است. موضوع اصلی این کتاب تصوف است. این کتاب در زمان حیات مؤلفش در شرق و غرب جهان اسلام از خراسان تا اندلس منتشر شده و از سوی موافقان و مخالفان مورد ستایش و نکوهش بسیار قرار گرفته است. اهمیت این اثر به حدی است که حتی گفته می‌شود الهام بخش مولانا جلال الدین در سرودن مثنوی معنوی بوده است.

«انجیل‌های گنوسی»

الین پیگلز، نویسنده کتاب با بررسی متون نجع حمادی گمانه‌زنی‌هایی در مورد موضع‌گیری سیاسی و آرای فقهی گنوسیان دارد؛ او پس از طرح این آرا، مثل هانس یوناس و ادوارد کنتزه، بر این باور است که این آیین ریشه‌های شرقی دارد و «مسیح زنده»‌ای که در این متون می‌بینیم بی‌شباهت به «بودای زنده» نیست.

مترجم این اثر ماشاءالله کوچکی میبدی است و یکی از مهم‌ترین آثاری که باستان‌شناسان تاکنون کشف کرده‌اند و برای تاریخ ادیان و مشخصاً آیین گنوسی اهمیت بسیاری داشته است، مجموعه پاپیروس‌های نجع حمادی است که نیم قرن پیش در مصر علیا کشف شد.

در باره خدا

این نوشتار که اثر، مایکل پامر نویسنده مشهور است. مقدمه‌ای روز آمد و قابل درک بر شش دلیل مهم اثبات وجود خدا عرضه می‌کند. ویژگی برجسته کتاب «درباره خدا» این است که بی‌آنکه به دانش خاص فلسفی نیاز باشد، انبوهی از منابع مهم از میان متن‌های کلاسیک و معاصر را گرد آورده است.

تاریخ تحلیلی اسلام

این کتاب به قلم سید جعفر شهیدی به نگارش درآمده است. نویسنده در این کتاب به بررسی سقوط امویان و به قدرت رسیدن عباسیان تا نیمه نخست سده چهارم پرداخته است. این کتاب همچنین موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی – سیاسی آن پیش از اسلام، ظهور اسلام، آغاز درگیری‌ها، خلافت پس از پیامبر (ص)، حوزه اسلامی پس از شهادت حضرت علی(ع)، امویان، مروانیان و سقوط امویان و به قدرت رسیدن عباسیان را بررسی کرده است.

زوهر

زوهر شرحی عرفانی - رمزی و تاویلی بر تورات است. فحوای این کتاب در باب ذات خداوند، منشأ و ساختار جهان، ذات و سرشت روح، رستگاری و نجات، ارتباط بین نفس و تاریکی و خویشتن حقیقی با نور خداوند است و بیان می‌دارد که چگونه خداوند، که قبالاییان آن را ان‌سوف می‌نامند، جهان را به وسیله ۱۰ سفیروت اداره می‌کند

کتاب‌هایی که دنیا را تغییر دادند

کتاب بهترین دوست، گرامی‌ترین همنشین، و خطرناک‌ترین دشمن است. چه بسا جنبش‌های بزرگ اجتماعی و سیاسی که با انتشار کتابی آغاز شده‌اند و یا به کمک کتابی متبلور شده و سپس سریع‌تر از پیش اشاعه یافته‌اند. نمایان کردن قدرت کتاب هدفی است که رابرت داونز، نویسنده آمریکایی، در این کتاب دنبال می‌کند و ضمن آن به بررسی ۱۶ کتاب «دگرگون کننده» تاریخ از امیر ماکیاولی گرفته تا تئوری نسبیت اینشتین می‌پردازد.

مرگ آشنایی

این کتاب نوشته مجتبی اعتمادنیا و پژوهشی در باب چیستی و ابعاد مختلف تجربه‌های نزدیک به مرگ است و سعی دارد به این مسئله بپردازد که تجربه نزدیک به مرگ چیست و آیا این تجربه از الگویی ثابت پیروی می‌کند و یا اینکه محتوای آن متأثر از ویژگی‌های شخصیتی، تحصیلی، شغلی، نژادی و... است.

انتهای پیام

captcha