حجت‌الاسلام مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان شد
کد خبر: 3809040
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

حجت‌الاسلام مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان شد

گروه دانشگاه ــ طی حکمی از سوی رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها حجت‌الاسلام مطهری‌پور جانشین حجت‌الاسلام فقیهی در ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان شد.

به گزارش ایکنا؛ ظهر امروز خبرنگاران حوزه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به مراسم تودیع حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان دعوت شدند؛ دعوتی که همه آنها را غافلگیر کرد.

این مراسم تودیع و معارفه در دفتر نهاد و با حضور حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی، معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از مسئولان نهاد و ستاد عمره و عتبات برگزار‌ و حجت‌الاسلام مطهری‌پور به عنوان رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان معرفی شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی، معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خدمت در حوزه زیارت را نعمتی بزرگ برشمرد و گفت: حجت‌الاسلام فقیهی خدمات ارزشمندی برای نهاد و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان انجام داده است و جزء مؤسسان نهاد در دانشگاه محسوب می‌شوند و بخش زیادی از عمر خود را برای تسهیل زیارت دانشگاهیان صرف کرده است.

حجت‌الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز با تأکید بر اینکه حجت‌الاسلام فقیهی شخصیتی است که با تاریخ نهاد گره خورده است، گفت: فقیهی از پیشگامان اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها بود و ابداعات زیادی در این حوزه انجام داده‌ است.

وی اظهارکرد: انتظاری که از مدیریت جدید در حوزه عمره و عتبات دانشگاهیان داریم این است که نگاه تحولی و همراه با تغییرات متناسب با تحولات جامعه داشته باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام فقیهی، رئیس سابق ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اینکه این ستاد به همت حجت‌الاسلام ابوترابی در سال 78 رسماً آغاز به کار کرد و در ابتدا دو کاروان به عمره اعزام شدند، گفت: پس از برگزاری چندین سال عمره دانشگاهیان، چهار هزار دانشجو به عمره اعزام شدند.

فوری/ حجت‌الاسلام مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان شد

وی ادامه داد: در سال 85، مسئولیت ستاد را پذیرفتم و تا سال 89 اعزام‌ها محدود به عمره بود تا اینکه اعزام به عتبات نیز اضافه شد و پس از تعطیلی عمره نیز تمام تمرکز بر روی اعزام به عتبات گذاشته شد.

حجت‌الاسلام فقیهی با تأکید بر اینکه طی تمام این مدت که دانشجویانی که سربازی نرفته بودند، با تضمین ما به خارج از کشور اعزام شدند، هیچ دانشجویی نبوده که به خارج از کشور رفته و بازنگشته باشد، گفت: 500 هزار نفر طی این مدت به عتبات رفته‌اند، اما ما حتی یک تصادف هم نداشته‌ایم.

وی اعلام کرد: سال گذشته نیز علی‌رغم اینکه هزینه عتبات دو برابر شد، استقبال دانشگاهیان بسیار زیاد بود و تا دیروز 323 کاروانی که به عتبات رفته بودند، بازگشتند. سال گذشته 28 میلیارد تومان وام به دانشگاهیان ارائه شد که امسال نیز توافق شده 30 میلیارد تومان وام چهار درصد برای زیارت به دانشگاهیان داده شود که توافق آن نیز با بانک ملت صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام فقیهی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای بعد از سفر دانشگاهیان، گفت: دانشجویان در این سفر متحول می‌شوند و مهم است که ارتباط با آنها حفظ شود. ما از 28 اسفندماه تا 13 فروردین‌ماه برنامه‌ای با عنوان عیدانه برگزار کردیم که 144 هزار نفر در آن شرکت کردند. روزانه نیز 10 هزار نفر از سایت ستاد بازدید می‌کنند. شش هزار سجاده و هشت هزار چادر نیز به عنوان اقلام فرهنگی از بانک گرفته شده است.

حجت‌الاسلام مطهری‌پور، رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، نیز طی سخنانی از حسن اعتماد حجت‌الاسلام رستمی تشکر کرد و گفت: از سال 84 توفیق خدمت‌گزاری در کاروان‌های عمره و عتبات دانشگاهیان را داشتم و از نزدیک عشق و اخلاص آقای فقیهی را در خدمت به دانشگاهیان می‌دیدم.

وی ادامه‌داد: دلخوشی من در پذیرش این مسئولیت، روایاتی است که در خصوص خدمت به زائران عتبات بیان شده است.

حجت‌الاسلام مطهری‌پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در توصیه‌هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند، گفت: اگر اخلاق حاکم باشد، با محرومیت‌های مادی هم می‌توان جامعه را تبدیل به بهشت کرد. باید زمینه تحقق ارزش‌های اخلاقی در جامعه وجود داشته باشد و سفرهای زیارتی فرصتی برای ارتقای اخلاق در جامعه را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در این مسیر نیازمند استفاده از تجارب حجت‌الاسلام فقیهی و تیم ایشان است، اظهارکرد: در سایر ارگان‌ها، خود دانشگاه‌ها و خیرین ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده‌ کرد.

حجت‌الاسلام مطهری‌پور تأکید‌ کرد: باید فرصت‌های بیشتری پیدا کرد تا تعداد بیشتری از دانشگاهیان را بتوانیم به عتبات اعزام کنیم، البته در کنار سفر، باید تقویت بنیه‌های فکری زائران نیز مدنظر قرار داشته باشد و برای جذب گروه‌های جدید مثل نخبگان علمی، سیاسی و ... تلاش کنیم و ابزارهای تشویقی در این راه باید شناسایی شوند. غنی‌سازی محتوای آموزشی و استفاده از شیوه‌های نوین ارتباطی نیز باید تقویت شود.

در پایان نیز پس از تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام فقیهی، حکم حجت‌الاسلام مطهری‌پور به وی اعطا شد.

انتهای پیام 

captcha