جهاددانشگاهی در حال کمک به توسعه‌ استان است
کد خبر: 3809441
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
حسینی:

جهاددانشگاهی در حال کمک به توسعه‌ استان است

گروه اجتماعی - رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: جهاددانشگاهی با ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در حال کمک به توسعه‌ استان است.

جهاددانشگاهی در حال کمک به توسعه‌ استان است
به گزارش ایکنا از ایلام، سیدغلامرضا حسینی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام امروز در دیدار با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام، با بیان این مطلب، اظهار کرد: الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی طرحی موفق و ابتکاری نوآورانه است که در آن به توانمندسازی و آموزش و اتصال به بازار توجه کافی شده و هم‌اکنون تولیدکنندگان استان در رشته‌های مشخص شده به 12 پشتیبان متصل و در مجموع 49 پشتیبان جذب شده است.
وی  با اشاره به اجرای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده مبتنی بر بهره‌مندی از الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با رویکرد ایجاد اشتغال توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: مجری این طرح سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: این طرح در سه فاز شناسایی، ارزیابی و اتصال به بازار از طریق شبکه سازی دنبال می‌شود و تاکید بر مداخلات توسعه‌ای به جای تسهیلات، استفاده از ظرفیت پارک‌ها، مراکز رشد، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد بانک اطلاعاتی از مشاوران و تسهیلگران در حوزه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد از جمله نقاط قوت این طرح است .
حسینی با اشاره به ایجاد مرکز نوآوری و شکوفایی در جهاددانشگاهی، تصریح کرد: این مزکز به شکوفایی استعدادهای جوانان متناسب با منامطق مختلف استان عمل خواهد کرد.
حیدر نعمتی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام نیز با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید از طرف مقام معظم رهبری، اظهار کرد: تحقق این راهبرد نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و بخش خصوصی است و استانداری ایلام این هم‌افزایی را ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مصمم به استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی هستیم، گفت: خوشبختانه جهاددانشگاهی تاکنون در استان ایلام منشاء خدمات فراوانی در زمینه‌های آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی بوده است.
انتهای پیام
captcha