طرح ملی «آیات زندگی» از رمضان امسال كلید می‌خورد
کد خبر: 3809622
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

طرح ملی «آیات زندگی» از رمضان امسال كلید می‌خورد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از اجرای طرح ملی «آیات زندگی» به‌منظور همگام‌سازی آموزش‌های قرآنی و ترویج سبك زندگی اسلامی از رمضان امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه یكی از مهم‌ترین اهداف این مؤسسه همگام‌سازی فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی است، گفت:‌ مسلماً خروجی این فعالیت‌ها نیز باید ترویج سبك زندگی قرآنی و اسلامی باشد.
وی افزود: در این راستا و برای تحقق این هدف، مؤسسه بیت‌الاحزان طرح‌های مختلفی تاكنون اجرا كرده است و به‌ زودی نیز طرح ملی «آیات زندگی» را آغاز خواهیم كرد كه در آن یك معنی و مفهوم و تفسیر یك آیه برای یك هفته به‌صورت همگانی آموزش داده می‌شود.

رونمایی از نرم‌افزار و طرح ‌«آیات زندگی» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
شاهسونی با بیان اینكه این طرح را در ماه رمضان امسال و از نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم كلید خواهیم زد، گفت: در این طرح تلاش می‌كنیم تا کسی با هر سطح تحصیلی و سنی و شغلی باشد بتواند در طول یك هفته، یك آیه قرآن را حفظ كند.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور اظهار كرد:‌ برای اجرای این طرح نیز یك نرم‌افزار موبایلی طراحی كرده و در اختیار آحاد جامعه قرار خواهیم داد تا هر كسی بتواند در طول یك هفته یك آیه قرآن را حفظ كند.
وی ادامه داد: به وسیله اجرای این طرح هر شخصی در طول یك سال بیش از 50 آیه را حفظ خواهد كرد كه تلاش می‌كنیم این آیات از آیات كاربردی سبك زندگی انتخاب شوند.
شاهسونی با بیان اینكه تلاش می‌كنیم تا این نرم‌افزار را در ماه رمضان و نمایشگاه بین‌المللی قرآن رونمایی كنیم، گفت: در نظر داریم تا برنامه‌های متنوع قرآنی دیگری نیز در سال جاری اجرا کنیم كه در آینده اطلاع‌رسانی خواهند شد.
انتهای پیام

captcha