قضاوت اسلامی باید به عنوان شرط ایمان لحاظ شود
کد خبر: 3810153
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
آیت‌الله دژكام:

قضاوت اسلامی باید به عنوان شرط ایمان لحاظ شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با یادآوری اهمیت جایگاه قضاوت در اسلام گفت: حكم اسلامی و قضاوت اسلامی باید به عنوان شرط ایمان لحاظ شود.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ١٩ اردیبهشت در آیین تكریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری این استان با بیان اینكه خداوند پیامبر(ص) را قاضی قرار داد، گفت: حكم اسلامی و قضاوت اسلامی باید به عنوان شرط ایمان لحاظ شود.
وی با تصریح بر اینكه نقش قاضی عادل در محكمه همان علمای عدول پس از پیامبر(ص) ادامه دهند، افزود: نقش عالم عادل همان نقش پیامبر(ص) است و مابقی باید تسلیم او باشند.
امام جمعه شیراز ادامه داد: در آداب قاضی با وجود عالم بودن قاضی اما در فقه اسلامی تاكید شده كه قاضی از حضور علما بهره‌مند باشد تا آنچه كه می‌گوید كاملا متقن، محكم و قابل استناد باشد.
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه حركتی كه در دستگاه قضایی در طول ٤٠ سال گذشته ایجاد شده، حركتی رو به جلو بوده است، گفت: اما باید توجه به فاصله و نقطه آرمانی كه مسند رسیدن به خدا است، داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین این نكته را یادآور شد كه قضاوت، شغلی سخت و پر دردسر است اما اجر آن نیز ویژه است.
وی تأكید كرد: همانگونه كه در داخل باید اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی و امر قضاوت وجود داشته باشد، باید برتری سیستم‌های حقوقی و قضایی ما نیز در عرصه بین‌الملل نسبت به سایر سیستم‌ها اثبات شود.
انتهای پیام

captcha