مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ نمایندگان ایران در مسابقات آتی قرآن معرفی شدند
کد خبر: 3810958
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ نمایندگان ایران در مسابقات آتی قرآن معرفی شدند

گروه اندیشه ــ نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی کشورهای امارات، الجزایر، ترکیه و اردن معرفی شدند که عبارت از مجتبی محمدبیگی، سعید شاهرخی، محمدحسین بهزادفر، محمدرسول تکبیری و حمیدرضا ولی‌محمدی هستند.

به گزارش ایکنا؛ اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها امروز، 22 اردیبهشت‌ماه روز کم‌خبری را سپری کردند که در این بین خبر مربوط به معرفی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن امارات، الجزایر، ترکیه و اردن از اهمیت بیشتری برخوردار بود.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد 9 خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «مناجات‌خوانی منصور ارضی در شب ششم ماه رمضان»، «نهج‌البلاغه/ در مسیر هدایت از کمى پیروان نترسید»، «کنگره فصلی شعر کوتاه فراخوان داد»، «احکام روزه‌داری/ حکم استفاده از مسواک و خلال در حال روزه‌داری»، «قرآن با مهربانی دعوت به روزه‌داری می‌کند نه با عتاب/ دلایل روزه‌داری در آیین یهود و مسیحیت»، «نمایندگان ایران در مسابقات جهانی قرآن معرفی شدند»، «ترتیل جزء ششم قرآن‌ با صدای سبزعلی، منشاوی و خلیل الحُصری»، «دعای روز ششم ماه مبارک رمضان/ آنچه موجب دوری از گناه می‌شود» و «گفتگوی نابغه قرآنی دهه ۷۰ با خبرگزاری تسنیم» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «نمایندگان ایران در مسابقات جهانی قرآن معرفی شدند» نمایندگان کشورمان به مسابقات بین‌المللی کشورهای امارات، الجزایز، ترکیه و اردن معرفی شدند. به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن‌کریم به مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای مختلف اسلامی اعزام می‌شوند. مجتبی محمدبیگی (قاری) و سعید شاهرخی(حافظ) روز 30 اردیبهشت‌‌ماه عازم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه می‌شوند و روز ششم خرداد‌ماه وارد کشور خواهند شد.
محمدحسین بهزادفر(حافظ) نیز با همراهی پدرش عازم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور الجزایر می‌شود. افتتاحیه این مسابقات روز سوم خرداد و اختتامیه آن نیز روز 9 خرداد برگزار می‌شود. محمدرسول تکبیری، حافظ قرآن‌کریم نیز به مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اردن اعزام می‌شود که افتتاحیه مسابقات روز 25 خرداد و اختتامیه آن نیز روز 30 خرداد برپا خواهد شد. حمیدرضا ولی‌محمدی، حافظ قرآن نیز هم‌اکنون با همراهی پدرش در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور امارات متحده عربی حضور یافته و روز 30 اردیبهشت‌ به کشور بازمی‌گردد.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز 9 خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «تازیانه عذاب را بر ما فرود نیاور/ دعای روز ششم ماه مبارک رمضان»، «تشکیل قرار‌گاه قرآنی مساجد توسط بسیج برای تحقق خواست رهبر معظم انقلاب»، «حوزه‌های علمیه خواهران آماده همکاری با مساجد هستند/نقش بانوان در تحقق اهداف انقلاب»، «برگزاری ۶۰۰ محفل قرآنی در مساجد و بقاع متبرکه سراسر کشور ویژه ماه رمضان»، «روحانی اهل‌ سنت که «ساربان شترهای بی‌مرتع» شد+تصاویر»، «شاهکار استاد «عبدالباسط محمد عبدالصمد» را بشنوید»، «گناه نکردن محور دیانت است/ مراحل دین‌دار شدن یک فرد+‌صوت»، «اطعام خدمت‌رسانان شهر تهران در «با رهروان سحر»» هستند.
خبر «برگزاری ۶۰۰ محفل قرآنی در مساجد و بقاع متبرکه سراسر کشور ویژه ماه رمضان» مربوط به مصاحبه فارس با حجت‌الاسلام علی مقنی، قائم‌مقام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم ۶۰۰ محفل قرآنی طی ماه مبارک رمضان در مساجد و بقاع متبرکه برگزار می‌شود و این محافل شامل جزء خوانی قرآن کریم در بقاع شاخص و مساجد است که در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و در استان‌های کشور نیز این محافل در سه سطح با توجه به حضور قاریان برگزار خواهد شد.
به دلایلی همچون عدم امکان سفر قاریان مصری به جمهوری اسلامی به دلیل ملاحظات سیاسی، مسائل مالی و از همه مهم‌تر خوش‌خوان بودن قاریان ایرانی و اقبال مردمی به حضور آن‌ها در محافل، از قاریان ممتاز ایرانی در محافل قرآنی بهره می‌گیریم. به‌تناسب کیفیت و محل برگزاری و مدعوین، این محافل را تقسیم‌بندی کرده‌ایم، در این محافل به‌تناسب سطح، قاریان بین‌المللی، ممتاز کشوری و ممتاز استانی حضور دارند و آیات نورانی وحی را برای حاضران تلاوت می‌کنند.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار پنج خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «هدف خود را از ارتباط با قرآن مشخص کنیم»، «فراخوان کنگره شعر «رمضانیه»»، «افتتاح ۳۰ مسجد در شیخ نشین شارجه»، «گشایش دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن در خراسان جنوبی»، «شرح دعای روز ششم ماه مبارک رمضان+صوت» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «گشایش دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن در خراسان جنوبی»، آمده است: دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان‌جنوبی در قالب ۶۰ غرفه، همزمان با ماه مبارک رمضان از ٢٦ اردیبهشت‌ماه تا یک خرداد‌ماه سال جاری در محل حسینیه جماران بیرجند گشایش می‌یابد. ۳۰ غرفه نشر مکتوب، ۱۰ غرفه نشر دیجیتال، ۱۰ غرفه هنری و کارگاهی و اختصاص ۱۰ غرفه به مؤسسات قرآنی و ادارات فرهنگی در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است. همچنین برنامه‌های جنبی مختلفی از جمله برگزاری شب شعر، اجرای تعزیه و تئاترهای میدانی در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز پنج خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «قرآن، رکوردساز حراجی‌های هنری دنیا»، «میزبانی خلاقانه دانشگاهیان در نمایشگاه قرآن»، «جمعیت علمای اهل سنت عراق: تهدیدات آمریکا محکوم است»، «رمضان المبارک؛ ماه فرصت» و «آیین‌های نمایشی ماه رمضان بخشی از شناسنامه فرهنگی ایران است» هستند.
خبر «میزبانی خلاقانه دانشگاهیان در نمایشگاه قرآن» مربوط به نشست خبری اعلام برنامه‌های بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در این نشست بیان کرد: بر اساس مصوبه جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها در 15 دی سال گذشته میزبانی بخش دانشگاهی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به دانشگاه فرهنگیان سپرده و 12 کمیته برای پشتیبانی و اجرای برنامه‌ها تشکیل شد. این بخش ساعت 17 امروز (22 اردیبهشت ماه) با حضور معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و نهاد مقام معظم رهبری در مصلای امام خمینی(ره) افتتاح می‌شود.
در دوره بیست و هفتم با حضور 17 دستگاه و دانشگاه از جمله وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، هنر، علم و صنعت، علامه طباطبایی و سوره خلاقیت‌های بسیاری ارائه خواهد شد که احتمال می‌رود موجب استقبال بیشتر از این بخش شود. علت میزبانی دانشگاه فرهنگیان در این دوره آن است که فعالیت‌های قرآنی از جمله طرح حفظ جزء 30 قرآن اکنون با حضور دو میلیون و 800 هزار دانش آموز در مدارس انجام می‌شود و سال قبل نیز دانشجو معلمان این دانشگاه در 14 رشته توانستند رتبه‌های برتر جشنواره قرآنی را در مشهد به دست آورند.
خبر «جمعیت علمای اهل سنت عراق: تهدیدات آمریکا محکوم است» مربوط یدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با رئیس جمعیت علمای عراق از علما و مراجع برجسته اهل سنت است که در شیخ خالد الملا در بخش‌هایی از سخنان خود گفته است تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی علیه ملت‌ها به‌ویژه ملت‌های مسلمان و به‌خصوص مردم مسلمان ایران را غیرقابل قبول دانسته و محکوم می‌کنیم. با سیاست محاصره اقتصادی و محروم کردن ملت‌ها از فرصت زندگی عادی و اقدام برای تحت فشار گذاشتن آنها برای تغییر سیاست دولت‌هایشان مخالفیم و آن را از نظر انسانی و اسلامی ظالمانه می‌دانیم.
همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این دیدار ضمن تسلیت به رئیس جمعیت علمای عراق به مناسبت درگذشت یکی از بستگان، از مواضع برادرانه و انقلابی وی در مسائل سیاسی و همچنین کمک و ابراز همدردی در جریان سیل اخیر قدردانی کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار هفت خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «چگونه مسیر کمال و سعادت را به درستی طی کنیم؟ + فیلم»، «حدیث امام علی(ع) درباره قرآن»، «دعای روز ششم ماه رمضان + فیلم و عکس نوشته»، «مناجات خوانی منصور ارضی شب ششم رمضان ۹۸ + صوت»، «ترتیل جزء ششم قرآن با صدای شحات انور»، «ستاد امر به معروف و نهی از منکر نشست‌های مناظره و آزاداندیشی برگزار می‌کند»، «آیا می‌توان قبل از نماز ظهر نیت روزه کرد؟ + فیلم» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «گزارش نحوه توزیع اعتبارات قرآنی در سال ۱۳۹۷ منتشر شد»، «در ماه رمضان به هشتگ «قرآن جاریست» بپیوندید»، «آشنایی با روش تحلیل محتوای متون دینی» هستند».
در بخش‌هایی از خبر «گزارش نحوه توزیع اعتبارات قرآنی در سال ۱۳۹۷ منتشر شد»، آمده است: گزارش نحوه توزیع اعتبارات قرآنی در سال ۱۳۹۷ توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شد. در این گزارش که در راستای ایجاد شفافیت از نحوه هزینه کرد بودجه قرآنی کشور و در راستای تأکیدات سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده، روند و نحوه سنجش و تخصیص اعتبارات بر اساس عملکرد دستگاه‌های فعال قرآنی تشریح شده است.
در مقدمه توجیهی این گزارش که توسط دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تهیه شده است، این نکته مورد اشاره قرارگرفته که اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در قالب اعتبارات حمایتی از طریق کمیته تخصیص «صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» تسهیم و تقسیم می‌شود. در بخش دیگری از این مقدمه توجیهی نیز تاکید شده؛ مطابق اساسنامه صندوق، این اعتبارات در راستای حمایت از اجرای اقدامات اسناد راهبردی منشورتوسعه فرهنگ قرآنی، شامل سه سند توسعه آموزش عمومی قرآن، توسعه پژوهش و آموزش عالی و توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی هزینه می‌شود.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «مجموعه «امام علی (ع)» در 10 جلد تدوین می‌شود»، ««صحیفه سجادیه» دین را خالص و همه‌جانبه معرفی می‌کند» و «دعای ششمین روز از ماه مبارک رمضان» هستند.
انتهای پیام

captcha