به‌دنبال ایجاد سواد قرآنی میان دانش‌آموزان هستیم
کد خبر: 3811571
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

به‌دنبال ایجاد سواد قرآنی میان دانش‌آموزان هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش فارس یكی از رسالت‌های این اداره‌كل را تلاش برای ایجاد سواد قرآنی و انس با قرآن و آشنایی با اهل بیت(ع) میان دانش‌آموزان برشمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، صدرالله زین‌العبادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش فارس امروز، 24 اردیبهشت‌ماه گفت: به‌منظور اجرایی شدن ساحت عبادی، تربیتی و اخلاقی سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش، یکی از رسالت‌های مهم ما تلاش برای گسترش و توسعه و تعمیق فرهنگ نماز در سطح اداره‌کل و ادارات تابعه و همچین مدارس و ایجاد سواد قرآنی و انس با قرآن و آشنایی با عترت و اهل بیت(ع) است.
وی افزود: فرآیند اجرایی شدن اهل بیت‌پژوهی نیز در همین راستا در دستور کار این اداره قرار گرفته است تا بتوانیم شاهد تبدیل شدن نیروهای انسانی حوزه تعلیم و تربیت به راهبران آموزشی و پرورشی و دستیابی به حیات طیبه در سایه اجرای فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز باشیم.
زین‌العبادی در ادامه به تشریح برنامه‌های حوزه کاری خود در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: برگزاری جلسات جزء‌خوانی قرآن کریم از ابتدای ماه مبارک رمضان با حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی در قالب تلاوت مجلسی در این اداره‌کل و برگزاری دوره ضمن خدمت تفسیر موضوعی قرآن کریم با استفاده از اساتید برجسته حوزه قرآن و حدیث برای کارکنان اداره‌کل به‌صورت هفته‌ای از هفته دوم ماه مبارک رمضان، از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این ایام است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به اجرای مسابقات چهارده‌گانه قرآن ،عترت و نماز در سطح استان، گفت: مرحله استانی این مسابقات بعد از ماه مبارک رمضان‌الکریم در شیراز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha