برپایی 18 محفل انس با قرآن کریم در امامزادگان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3815753
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

برپایی 18 محفل انس با قرآن کریم در امامزادگان خراسان‌جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برپایی 18 محفل انس با قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در امامزادگان خراسان‌جنوبی خبر داد.

برپایی 18 محفل انس با قرآن کریم در امامزادگان خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سلسله محافل انس با قرآن‌ کریم از ابتدای ماه رمضان در استان آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده 18 محفل انس با قرآن تا پایان ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود، افزود: این محافل با حضور قاریان برجسته برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برگزاری محافل انس با قرآن کریم در امامزادگان باقریه، بی بی زینب خاتون(س) و امامزاده سلطان ابوالقاسم(ع) سربیشه، امامزاده سعدالله زیرکوه، زیدبن موسی(ع)، سلطان محمد مهنج و زیدالنار آفریز قاین و امامزاده عبدالله کارشک و اسماعیل خشکان خضری خبر داد.
عباسی بیان کرد: همچنین محافل قرآن کریم در امامزاده سیدعلی(ع) و امامزاده شیخ علی موسی(ع) نهبندان، امامزاده سید محمد و سید ابراهیم فردوس، محمدبن اصغر(ع)، بی بی نجمه خاتون(س) و سید عبدالکریم بشرویه و امامزاده علی(ع) و امامزاده شیخ احمدبن اسحاق شهرستان طبس برگزار می‌شود.
وی ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این محافل دانست و گفت: در فعالیت‌های این ماه بیشتر بر برگزاری محافل قرآنی تأکید شده تا فرصتی برای گسترش آموزه‌های دینی و بیان مفاهیم آیات قرآن‌کریم فراهم شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قرآن نجات بخش امت اسلامی از تمامی مشکلات و نفاق بین مردم است، تصریح کرد: این کتاب و معجزه الهی، التیام بخش دردها و هدایت‌گر جامعه از گمراهی‌ها و انحراف‌ها به سوی راه راست و روشن است.
عباسی با تأکید بر اینکه اگر در جامعه قوانین قرآنی حاکم باشد فتنه‌ها یکی پس از دیگری برطرف خواهد شد، بیان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن و استفاده از ابعاد دینی و اعتقادی قرآن، فضای قرآنی در جامعه ایجاد می‌کند و انس با قرآن هدایت کننده کجروی‌ها و انحراف‌های جامعه خواهد بود.
وی با اشاره به برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی و جزء خوانی در 32 بقعه متبرکه استان، یادآور شد: مراسم محوری ترتیل خوانی قرآن کریم از روز نخست ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه در امامزادگان استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha