نهایی شدن طرح سلامت معنوی کودکان تا 3 ماه آینده
کد خبر: 3816248
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
ساجدی بیان کرد:

نهایی شدن طرح سلامت معنوی کودکان تا 3 ماه آینده

گروه سلامت ــ عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) از نهایی شدن طرح سلامت معنوی کودکان تا سه ماه‌ آینده خبر داد.

نهایی شدن طرح سلامت معنوی کودکان تا سه ماه آیندهحجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل ساجدی، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره آخرین وضعیت تهیه منابع و متون سلامت معنوی کودکان که فرهنگستان علوم پزشکی آن را به این مؤسسه واگذار کرد و قرار بود تا پایان سال ۹۷ نهایی شود، اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر انجام شده است و تا سه ماه آینده نهایی می‌شود.

وی افزود: این منابع شامل یک کتاب نظری و کاربردی و یک کتاب برای والدین است. تکیه اصلی ما برای تهیه و تدوین کتب، منابع اسلامی است و برای اینکه از دانش روز هم استفاده شده باشد، منابع غربی نیز مدنظر قرار گرفته‌اند.

ساجدی بیان کرد: این کار از سال گذشته آغاز شد و قرار بود بسیار زود به سرانجام برسد، اما از آنجا که این کار جدید بود و با پیچیدگی‌هایی همراه است، تلاش کردیم آن را گروهی به پیش ببریم.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه کتب سلامت معنوی کودکان ناظر بر چند مرحله از زندگی کودکان و مباحث مرتبط با آنان است، یادآور شد: مرحله نخست دوره پیش‌زادی و حاملگی مادر است؛ در این دوره وظایف والدین مورد توجه قرار می‌گیرد. مرحله دوم نیز دوره شیرخوارگی و پس از آن دوره کودکی اول از سه  تا هفت سالگی و کودکی دوم از هفت تا ۱۲ سالگی مورد توجه قرار گرفته است. پس از به سرانجام رسیدن طرح سلامت معنوی کودکان، برای سلامت معنوی بزرگسالان نیز برنامه‌ریزی و مراحل بعدی را آغاز می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سلامت معنوی موضوع بسیار جدید و مهمی است، گفت: این موضوع در کشور ما اهمیت خاصی دارد و همزمان با چالش‌هایی نیز روبروست؛ در اهداف بینشی باید به هدایت باور کودکان به سمت خداشناسی و الگو‌های شایسته بپردازیم. بدین منظور گام اول این است که والدین جایگاه سلامت معنوی را در خانواده بپذیرند.
 
انتهای پیام
captcha