همایش تکریم و تجلیل از خیرین قرآنی در کاشان به روایت تصویر
کد خبر: 3816377
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

همایش تکریم و تجلیل از خیرین قرآنی در کاشان به روایت تصویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ نخستین همایش تکریم و تجلیل از خیرین قرآنی کاشان با هدف برپایی و پیاده کردن تعالیم قرآن در جامعه از سوی نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ علی‌اکبر توحیدیان، دبیر نخستین همایش خیرین و خادمان قرآنی کاشان، 9 خردادماه در این همایش با اشاره به کسب بیش از ۶۰ رتبه بین‌المللی قرآنی توسط بانوان و آقایان کاشانی، اظهار کرد: آوازه قرآنی شهرستان کاشان سال‌هاست که در کشور پیچیده است و این لقب با توجه به پیشینه قرآنی زیبنده نام این شهرستان است زیرا شاخصه‌های قرآنی آن نیز از بیشتر مراکز استان‌های کشور بالاتر است.
وی حضور صد‌ها حافظ قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مفاتیح‌الجنان در این شهرستان و ثبت بیش از ۳۰ مرکز قرآنی در این شهرستان را دلیل بر دستور کار قرار گرفتن برگزاری این همایش دانست که در نهایت ۱۴ نفر با رأی اکثریت به عنوان اعضای ستاد اجرایی این همایش انتخاب شدند.
در این مراسم حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز، اعتبار 300 میلیارد ریالی در بودجه سال 98 به خدمات قرآنی را بیانگر اهمیت ویژه جایگاه قرآن در کشور دانست و گفت: از جمله اقداماتی که برای نهادینه شدن قرآن و مفاهیم آن صورت می‌گیرد تجلیل از خیرین، حافظان و عاملان قرآنی است.
وی با اشاره به اینکه قرآن آقای همه‌ کلام‌ها است، این کتاب مقدس را مرجع هدایت، سلامت فردی و اجتماعی و برنامه زندگی برای هدایت‌گری ما دانست.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در کشورهای غربی بسیار شاهد بازگشت به دین هستیم، زیرا متوجه این مهم که دین روشنگر راه انسانها است و فاصله انسان با دین دورافتادگی از مسیر زندگی را در پی دارد، شدند.
سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش، منطقه کاشان را در طول تاریخ تشیع دوستدار اهل‌ بیت(ع) دانست و افزود: این سبقه دینی با حضور فرزند بلا فصل امام محمد باقر(ع) و وجود مدارس علمیه نمایانگر است و جایگاه ویژه قرآن را در شهرستان معرفی می‌کند.
وی فعالان قرآنی کاشان را در 15 حوزه، فعال برشمرد و تصریح کرد: انگیزه خیرین منطقه سبب شد تا سال گذشته 1200 میلیارد تومان را به ساخت مدرسه اختصاص دهند و دولت نیز 200 میلیارد تومان پرداخت کرد و این نشان می‌دهد که اگر در حوزه قرآن نیز خیرین وارد شوند و سامان‌دهی شود؛ می‌توانند به حل مشکلات در این عرصه کمک شایانی کنند.
یادآور می‌شود، در این همایش که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، از ۲۲ نفز از خیرین و ۸۹ نفر از حافظان، قاریان، فعالان و مدال‌آوران قرآنی کشوری و بین‌المللی شهرستان کاشان قدردانی شد.
جواد کریمی
انتهای پیام
captcha