سهم به سزای «محمد صلاح» در کاهش اسلام‌هراسی در انگلیس
کد خبر: 3817213
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

سهم به سزای «محمد صلاح» در کاهش اسلام‌هراسی در انگلیس

گروه بین‌الملل - یک تحقیق جدید نشان داد «محمد صلاح» بازیکن مسلمان باشگاه لیورپول انگلیس سهم به سزایی در کاهش روند اسلام هراسی در انگلیس داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از شفقنا، این تحقیق که از سوی «انستیتو سیاست های مهاجرت» در زوریخ انجام شده، نشان داد: میزان انزجاز علیه دین اسلام در ایالت «مرسی ساید» واقع در شمال غرب انگلیس که شامل شهر لیورپول نیز می شود. به دلیل محمد صلاح کاهش یافته است.

براساس این گزارش، از زمان انتقال محمد صلاح به باشگاه لیورپول انگلیس، میزان اسلام هراسی در این شهر تا ۱۸.۹ درصد کاهش یافته است.

تاثیر بسزای محمد صلاح در کاهش اسلام هراسی شامل کاهش توییت های موهن به مسلمانان از سوی هواداران لیورپول و دیگر باشگاههای لیگ برتر انگلیس شده و این میزان در میان هواداران لیورپول به نصف رسیده است.

پژوهشگران مرکز مذکور، این تحقیق را روی ۱۵ میلیون توییت تماشاگران لیورپول انجام داده اند و پی بردند که میزان توییت های ضد اسلامی از ۷.۲ درصد به ۳.۴ درصد کاهش یافته است.

در این تحقیق آمده است: کاهش اقدامات ضد اسلامی در انگلیس با  دید هواداران لیورپول به محمدصلاح به عنوان یک بازیکن مسلمان موفق و رفتارهای وی دارای رابطه معناداری است.

تحقیق همچنین نشان داده است که مناسک دینی نظیر سجده که محمد صلاح پس از به ثمر رساندن گلهایش انجام می دهد، سهم بسزایی در این تأثیر مثبت داشته وباعث شده است برخی امکان هماهنگی میان دین اسلام با آداب و رسوم انگلیس را بپذیرند.

گفتنی است لیورپول بازیکن مسلمان دیگری به نام «سادی مانه» نیز دارد که اهل کشور سنگال است و در کنار محمد صلاح زوج خط حمله این  باشگاه را تشکیل می دهند.

انتهای پیام

captcha