۱۱۹۹ کانون مسجد در آذربایجان‌غربی؛ میزبان برنامه‌های اوقات فراغت
کد خبر: 3817603
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

۱۱۹۹ کانون مسجد در آذربایجان‌غربی؛ میزبان برنامه‌های اوقات فراغت

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل ارشاد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۱۹۹ کانون مسجد، میزبان اجرای طرح اوقات فراغت در استان هستند، تصریح کرد: توجه به برگزاری کلاس‌های فرهنگی با محوریت قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتابخوانی، هنر متعالی و فعالیت‌های اجتماعی در دستور کار برنامه‌های اوقات فراغت قرار دارد.

برگزاری کلاس‌های فرهنگی با محوریت قرآن و عترت در آذربایجان غربی/۱۱۹۹ کانون مساجد، میزبان برنامه‌های اوقات فراغت هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، اشرافی، رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۱۸ خرداد ماه، در سی‌ویکمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، اظهار کرد: فعالیت های اوقات فراغت اداره کل از سال‌های گذشته به ستاد عالی نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد تفویض شده است.
وی با اشاره به اینکه اخلاق، نشاط و معنویت شعار برنامه‌های اوقات فراغت در سال جاری است، افزود: برنامه‌های اوقات فراغت در ۶ محور اصلی برنامه‌ریزی شده که توجه به برگزاری کلاس‌های فرهنگی با محوریت قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتابخوانی، هنر متعالی و فعالیت‌های اجتماعی را شامل می‌شود.
اشرافی با اشاره به اینکه برنامه‌های اوقات فراغت از ۱ تیر ماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه از ۶ تیرماه در ارومیه خواهد بود و با حضور ۱۱۹۹ کانون مساجد و با پیش‌بینی حضور بیش از ۸۵ هزار نفر از نوجوانان و جوانان در استان شروع می‌شود.
وی یادآور شد: توجه ویژه به ظرفیت های دهه ولایت، روز جهانی مسجد و همچنین دهه کرامت در برنامه های اوقات فراغت صورت گرفته است.
رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به چکیده‌ای از شاخص‌ترین اقدامات استان در سال گذشته تصریح کرد: تعداد پایگاه‌های عمومی فعال طی سال گذشته در امر اوقات فراغت به تعداد ۱۱۰۰ کانون فرهنگی و هنری بوده و همچنین تعداد پایگاه‌های ویژه ۶۱ کانون فعال در مناطق ویژه و مرکز استان بوده است.
وی ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان در برنامه‌های اوقات فراغت سال گذشته به تعداد ۶۱۱۴۶ نفر بوده و همچنین تعداد مربیان همکار در سطح کانون مساجد استان نیز ۲۸۷۴ نفر بوده و از شاخص‌ترین برنامه‌های اوقات فراغت می‌توان به برگزاری همایش‌های افتتاحیه و توجیه مدیران کانون‌های مساجد، اعزام مبلغین طرح هجرت تابستان به ۹ منطقه استان، حمایت مالی از برگزاری طرح اوقات فراغت در کانون‌ها و برگزاری همایش اختتامیه و تجلیل از مدیران فعال کانون‌های اوقات فراغت اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha