فعالان قرآنی سپاه البرز تجلیل شدند
کد خبر: 3818804
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

فعالان قرآنی سپاه البرز تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم تجلیل از فعالان قرآنی سپاه البرز صبح امروز، ۲۲ خرداد برگزار شد.

قرآن کتاب نور و عامل تربیت انسان باتقوا است

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام علیمراد یوسفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) در این مراسم اظهار کرد: با عمل به مفاهیم قرآن درهای معنویت به روی انسان باز می‌شود و هر کس خواهان سعادت است باید با کتاب الهی انس بگیرد.
وی افزود: همان‌گونه که در بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت قرآن تأکید شده، باید قرآنی شدن را در همه شئون زندگی خود آغاز کنیم و اولین گام هم شناخت قرآن است که باید آن را قرائت کرده و در قدم بعدی مضامین و مفاهیم قرآنی را درک کرده و بفهمیم و در مرحله بعدی اعماق قرآن را در حد تلاش و شایستگی خود فرا گیریم.
این مسئول تصریح کرد: در مرحله بعدی قرآنی شدن باید در راستای فهم و درک مفاهیم قرآن هرچه را که یاد گرفتیم در زندگی خود عملیاتی کنیم زیرا هرچقدر انسان به مفاهیم قرآن عمل کند درهای معنویت قرآنی به روی او باز می‌شود و لیاقت و شایستگی درک و فهم بیشتر قرآن را خداوند به او عنایت خواهد کرد.
یوسفی با بیان اینکه راه بازشدن معنویت قرآن عمل به مفاهیم آن است، افزود: قرآن علم و معرفت الهی است و زمانی که به آن عمل ‌کنیم آنچه را که از قرآن فرا نگرفته‌ایم خواهیم آموخت.
وی با تأکید براینکه قرآن کتاب نور است و انسان با تقوا تربیت می‌کند، گفت: قرآن کلام بسیار شیرینی است که انسان با آیات آن جان می‌گیرد و با آیات الهی این کتاب کامل شده و به درجه انسانیت دست پیدا می‌کند و همین ترکیب انسان و قرآن، آدمی را به انسانیت می‌رساند.
این مسئول با بیان اینکه ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه ضروری است و باید تمام دستگاه‌ها در بخش اجرای فعالیت‌های قرآنی مشارکت کنند، گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه توسل به قرآن و آموزه‌های قرآنی راه نجات بشریت است و هر کس به اندازه خودش باید برای قرآن کار انجام دهد و جهت ترویج آموزه‌های قرآنی گام بردارد.
انتهای پیام

captcha