آسیب‌های فرهنگی را جدی بگیریم
کد خبر: 3833304
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

آسیب‌های فرهنگی را جدی بگیریم

گروه اجتماعی ــ استاد دانشگاه آزاد کرمانشاه با تأکید بر آسیب‌شناسی فرهنگی که موجب گسست پیوندهای اصیل خانواده شده است، گفت: آسیب‌های فرهنگی جامعه را جدی بگیریم.

فاطمه گرکانی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با تأکید بر شناسایی آسیب‌های اجتماعی جامعه اظهار کرد: آسیب‌های فرهنگی که امروز موجب گسست پیوندهای اصیل خانواده شده باید شناسایی شود.

وی با بیان اینکه نباید به سادگی از آسیب‌های اجتماعی عبور کنیم، افزود: مادی‌گرایی، مصرف‌گرایی و فردگرایی از عواملی هستند که کارکردهای خانواده را تغییر داده و موجب گسست پیوندهای اصیل خانوادگی شده است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه اظهار کرد: امروز شایسته است با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها با بهره‌گیری از تدابیری برای کاهش آسیب‌ها تلاش کنیم.

گرکانی با اشاره به نقش رسانه در این راستا گفت: نقش رسانه و کارکردهای اطلاع‌رسانی و آموزشی دارای اهمیت است.

وی تصریح کرد: خانواده مهم‌ترین نهاد اجتماعی و انسانی است که در تکمیل هویت افراد و جامعه نقش به‌سزایی داشته و جایگاه والایی در تربیت افراد جامعه دارد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه افزود: امروز تغییر کارکردهای زندگی فروپاشی مرزهای فرهنگی را به همراه دارد و شتاب تحولات تأثیرات عمیقی بر جنبه‌های مختلف جامعه به جای گذاشته است.

گرکانی تصریح کرد: امروز کارکردهای سنتی خانواده با چالش روبه‌رو است که آثار مخرب آن را در جامعه حس می‌کنیم و این امر خود نیازمند بررسی است.

وی آگاهی‌بخشی، فرهنگ‌سازی و آموزش به خانواده را در راستای یاد شده و در مسیر مدیریت آسیب‌های فرهنگی مؤثر توصیف کرد.
انتهای پیام

captcha