اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به مرضیه هاشمی و محمدعزمی عبدالحمید
کد خبر: 3833393
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به مرضیه هاشمی و محمدعزمی عبدالحمید

در همایش بزرگداشت حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، پنجمین جایزه حقوق بشر اسلامی به ۲ نفر اعطا شد.

به گزارش ایکنا به نقل از ایسنا؛ در همایش بزرگداشت حقوق بشر اسلامی، پنجمین جایزه حقوق بشر اسلامی به محمدعزمی عبدالحمید نماینده رئیس شورای مشورتی سمن‌های اسلامی مالزی و مرضیه هاشمی (آمریکایی مقیم ایران) و خبرنگار پرس تی وی، داده شد.

کمیته اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی از تلاش‌های شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه نیز قدردانی کرد.

در این مراسم همچنین از نفرات برتر جشنواره کتب و پایان نامه‌های دانشجویی در حوزه حقوق بشر تقدیر و جوایز نفیسی اهدا شد.

محمد عزمی عبدالحمید نماینده رئیس شورای مشورتی سمن‌های اسلامی مالزی طی سخنانی در این همایش،گفت: اگر می‌خواهیم اصلاحات واقعی را براساس حقوق بشر انجام دهیم ما باید تغییری را ایجاد کنیم و  از زبان مشترک برای اعمال این اصلاحات استفاده شود.

وی افزود: آنچه که در دنیا مورد نقض قرار گرفته بحث حقوق بشر بوده است. تناقضاتی را بین بیانیه حقوق بشر و عمل کشورهایی که می خواستند آن را اجرا کنند می بینیم. هزاران نفر مورد آزار قرار گرفته‌اند. تعداد قربانیان روز به روز افزوده می شود و دست ناقضان حقوق بشر رو به افزایش است.

محمد عزمی عبدالحمید تصریح کرد: اسرائیل بزرگترین ناقض حقوق بشر است که برخی کشورها مانند آمریکا از این کشور غاصب حمایت می کنند. ترامپ تلاش می کند یک ابر قدرت باشد و جنگی را راه انداخته است.  امریکا همدست تروریست ها و اسرائیل است.

مرضیه هاشمی نیز در این مراسم، گفت: من بسیار خوب می دانم معنی حقوق بشر از دولت امریکا چیست؟ زیرا در این کشور بزرگ شده‌ام و سیاه پوست هستم.  بسیاری از اتفاقاتی که در کشورهای مختلف رخ می‌دهد  را امریکا پیشتر در داخل کشورش امتحان کرده است. امروز بیش از 43 میلیون نفر در امریکا زیر خط فقر هستند و هر موقع سیاه پوست‌ها حرکتی انجام دادند را سرکوب می کنند.
 
وی افزود: در سال 1921 به بهانه اینکه یک پسر سیاه پوست به زن سفید پوست فحش داده است همه جا را  نابود کردند.  
 
هاشمی ادامه داد: دولت امریکا شروع به آوردن مواد مخدر به مناطق سیاه پوست کرده و همین کار را در افغانستان می کند. 19 سال است که امریکا در افغانستان است و مواد مخدر در این کشور رو به افزایش است.
 
وی افزود: هر روز ما شاهدیم که سیاه پوست‌ها کشته می‌شوند. من را به گونه‌ای دستگیر کردند که انگار من چه جنایتی کرده‌ام. چرا شما ادای حقوق بشر در می‌آورید؟ چرا مرا بی‌حجاب کردید؟ وقتی من می خواهم روسری سر کنم شما چه حقی دارید آن را در بیاورید. مشکل اصلی آنها به من این است که طرفدار جمهوری اسلامی ایران هستم.

مرضیه هاشمی گفت: هر کسی که جلوی دشمنان می ایستد باید هزینه‌ای پرداخت کند. جمهوری اسلامی ایران هزینه بالایی را پرداخت کرده است. ان‌شاءالله جمهوری اسلامی ایران رویه اش را ادامه می‌دهد.
 
انتهای پیام

captcha