قدیمی‌ترین مسجد فرانسه در اقیانوس هند بازسازی می‌شود
کد خبر: 3845314
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

قدیمی‌ترین مسجد فرانسه در اقیانوس هند بازسازی می‌شود

قدیمی‌ترین مسجد فرانسه با قدمت 5 قرن که در فهرست آثار باستانی این کشور قرار گرفته، با هزینه 2 میلیون یورویی بازسازی می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فرانس‌24، قدیمی‌ترین مسجد فرانسه با بنایی به قدمت 5 قرن درجزیره مایوت در اقیانوس هند بازسازی می‌شود. سالن آبی و سفید مسجد جامعه تسینگونی که هر روز 5 مرتبه برای اقامه نمازهای جماعت استفاده می‌شود فرسوده شده و ترک‌های بزرگی بر دیوارهای آن به چشم می‌خورد.

«بدیرو عبدو»  نماینده شورای محلی که در مسجد نماز اقامه می‌کند در این باره گفت: رطوبت، گرد و غبار و عدم تهویه، غیرقابل تحمل است و به شدت آلرژی ایجاد می‌کند.

عبدو اکنون در یک سالن نماز موقت در طبقه بالای سالن اصلی نماز می‌خواند. مرمت و بازسازی مسجد تا 2 میلیون یورو (2.2 میلیون دلار) هزینه خواهد داشت.

گفته می‌شود این مسجد در سال 1538 میلادی ساخته شده و معماری قسمت غربی آن از آن زمان تاکنون بدون تغییر مانده است. کاوش‌های مؤسسه ملی تحقیقات باستان‌شناسی ملی فرانسه نشان داد که این مکان در قرن چهاردهم میلادی فعال بوده است. پیش‌بینی می‌شود کار بازسازی این مسجد تا پایان سال 2020 به پایان برسد.

این ساختمان در جزیره‌ای واقع شده که 95 درصد جمعیت آن مسلمان هستند و قدیمی‌ترین مسجد در فرانسه بوده و از سال 2016 از سوی دولت فرانسه به عنوان یک اثر تاریخی شناخته شده است.

انتهای پیام
captcha