ثبت ۳ وقف جدید در مرند
کد خبر: 3854166
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

ثبت ۳ وقف جدید در مرند

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف مرند از ثبت ۳ مورد وقف به ارزش ۵ میلیارد ریال در ۶ ماهه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.

ثبت 3 وقف جدید در شهرستان مرند

حجت‌الاسلام رحیم اختیاری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرند در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: در ۶ ماهه اول امسال، ۳ مورد وقف با ارزش ریالی ۵ میلیارد ریال، توسط خیران در این شهرستان وقف شده است.

وی با اشاره به ضرورت هدایت نیات وقف به سمت نیازهای جدید جامعه، اظهار کرد: در تلاشیم تا وقف‌ها را به نیات جدید به‌ویژه حوزه اقتصادی و اشتغال، هدایت کنیم زیرا امروز با توجه به مشکلات اقتصادی و اشتغال و نیازهای روز، نیازمند وقف با نیات جدید هستیم.

حجت‌الاسلام اختیاری بیشتر وقف‌های شهرستان مرند را انتفاعی دانست و ادامه داد: وقف‌های انتفاعی درآمدی ندارند تا در موارد عام‌المنفعه صرف شوند، اما با جذب سرمایه‌گذار و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان از املاک وقف شده جهت رونق تولید استفاده کرد.

وی تأکید کرد: رویکرد سازمان اوقاف، خارج شدن از حالت سنتی و ورود به بحث سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی است و هدف ما در شهرستان مرند نیز فرهنگ‌سازی برای انجام وقف‌های مشارکتی میان مردم است تا از این طریق در زمینه‌های مورد نیاز، وقف‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha