بررسی زمینه‌های تقویت گفت‌وگوی ادیان و مذاهب در پاکستان
کد خبر: 3854390
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

بررسی زمینه‌های تقویت گفت‌وگوی ادیان و مذاهب در پاکستان

گروه بین‌الملل ــ در دیدار رئیس حزب اهل حدیث استان خیبر پختونخوا و دانشجویان اقلیت‌های مذهبی این استان با رئیس خانه فرهنگ ایران در پیشاور، زمینه‌های تقویت گفت‌وگوی بین ادیان و مذاهب بررسی شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علامه مقصود سلفی، رئیس حزب اهل حدیث استان خیبر پختونخوا از چهره‌های معروف مذهبی پاکستان به همراه 35 نفر از اهل تسنن و دانشجویان اقلیت‌های مذهبی این استان از جمله مسیحیان، هندوها و سیک‌ها با مهران اسکندریان، رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور دیدار کرد.

اسکندریان در سخنانی به تشریح اهداف و فعالیت‌های فرهنگی این نمایندگی و تاریخچه فعالیت‌های مرکز گفت‌وگوی ادیان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پرداخت.

رئیس خانه فرهنگ کشورمان با اشاره به زندگی مسالمت‌آمیز ادیان و مذاهب و مشارکت آنان در همه عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در ایران اسلامی اظهار کرد: وجه مشترک ادیان الهی، کرامت انسانی و اخلاق خداپسندانه است و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور با برقراری احترام متقابل بین ادیان الهی و مذاهب، آمادگی خود را برای هر گونه همکاری مشترک فرهنگی اعلام می‌کند.

علامه مقصود سلفی هم در سخنانی با ابراز خرسندی از همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور، این دیدار را نقطه عطفی در برقراری ارتباطات حسنه با پیروان ادیان الهی و مذاهب برشمرد.

رئیس حزب اهل حدیث خیبر پختونخوا افزود: آشنایی با نگرش تقریبی و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به همه‌ ادیان و مذاهب اسلامی افتخاری وصف‌ناپذیر است و انگیزه‌ای برای روشنگری، شناساندن جهان‌بینی و چهره واقعی کشور دوست و برادر در این سرزمین خواهد بود.

در ادامه، دانشجویان اقلیت‌های مذهبی خیبر پختونخوا به بیان دیدگاه‌های خود درباره وضعیت زندگی، آزادی و وضعیت اقلیت‌های مذهبی در جمهوری اسلامی ایران پرداختند و خواستار سفر به ایران شدند.

انتهای پیام
captcha