۱۲۷ پروژه در سطح بقاع و امام‌زادگان مازندارن در دست اقدام
کد خبر: 3854710
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

۱۲۷ پروژه در سطح بقاع و امام‌زادگان مازندارن در دست اقدام

گروه اجتماعی- مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران، گفت: ۱۲۷ پروژه در حوزه بقاع و امام‌زادگان مازندران در دست اقدام داریم که بیشتر هزینه آن از طرف مردمی و خیرین تأمین می‌شود.

۱۲۷ پروژه در سطح بقاع و امام‌زادگان در دست اقدامحجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: اوقاف مازندران در سال جاری در دهه وقف ۱۲ نیت وقف منفعتی را اجرا کرده است.
وی افزود: پدر یک شهید در بابلسر ۳۰ میلیارد ریال از ملک خود را وقف امور خیریه کرد و مبالغ میلیونی در بهداشت و سلامت مردم اجرای نیت شد.
حیدری با بیان اینکه، در این هفته اجرای نیات مختلف در شهر‌های مختلف استان اجرا شد، تصریح کرد: در پوشش داروی بیماران صعب‌العلاج در جویبار، سوادکوه، سیمرغ و قائمشهر موقوفاتی وجود دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، گفت: در ارائه خدمات، ارتقای فناوری، تجهیز مدرسه، آزادی زندانیان غیرعمد، کمک در مواقع سیل، موقوفاتی اجرای نیت شده است.
وی افزود: برای تامین تجهیزات بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان ساری ۵۳۲ میلیون تومان و در تامین تجهیزات بیمارستان رازی واقع در شهرستان قائمشهر ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه، ۵۸ فقره وقف جدید در سال جاری به ثبت رسیده است، گفت: ۱۲۷ پروژه در حوزه بقاع و موقوفات در دست اقدام داریم که بیشتر هزینه آن از طرف مردمی و خیرین تأمین می‌شود.

وی افزود: تا کنون یک هزار و ۳۶۱ امامزاده و ۱۴هزار و ۲۸۹ موقوفه در قالب ۲۰۷ هزار و ۷۷۲ رقبه در استان ثبت شده است.

صدور ۷ هزار و ۳۰۰ فقره مفاصاحساب برای موقوفات متصرفی در مازندران

حیدری از صدور ۷ هزار و ۳۰۰ فقره مفاصاحساب برای موقوفات متصرفی و ۷۳۰ فقره برای موقوفات غیر متصرفی امسال در مازندران خبر داد و گفت: اسناد درآمد و هزینه موقوفات توسط اداره تحقیق بررسی و پس از تایید برای هر موقوفه، مفاصاحساب صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه، اعمال نظارت در انجام پروژه‌ها مهم است، افزود: متولی باید اطلاعات کامل در زمینه پروژه‌ها داشته باشد و مشاور امین اختیار کند.

حیدری تصریح کرد: متولیان وقف دارای دغدغه هستند چرا که موقوفات امانتی در دست ماست و در این‌باره روایات زیادی از دوران پیامبر اکرم وجود دارد در روز قیامت ما باید حساب و کتاب پس بدهیم.

وی افزود: از مراحل کلیدی و انحرافی در متولی‌گری این است که متولی دستورالعمل موقوفات را نداند و طبق وقف‌نامه عمل نکند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خطاب به متولیان، گفت: رفتار با ارباب رجوع مهم است، از محل اجرای نیت می‌توانید سند اخذ سند مالکیت بگیرید که این کار نیاز به پیگیری در سند موقوفات دارد.

انتهای پیام
captcha