بازگشایی مرز خسروی یادگار شهید سلیمانی است
کد خبر: 3872492
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

بازگشایی مرز خسروی یادگار شهید سلیمانی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: بازگشایی مرز خسروی بدون اغراق یادگار این دو بزرگوار است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه امروز، 28 دی در جلسه ستاد اربعین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سپهبد سلیمانی و ابوالمهدی المهندس اظهار کرد: بازگشایی مرز خسروی بدون اغراق یادگار این دو بزرگوار است.
وی به تلاش‌های این شهید گرانقدر به‌منظور بازگشایی مرز خسروی اشاره کرد و افزود: زمانی که در این مرز بحث درگیری بود حاج قاسم به ابومهدی گفت به هر شکلی راهی پیدا کند تا مسیر خانقین به نجف بازگشایی شود که این مرز بسته نشود.
بازوند درادامه با تأکید بر آماده‎‌سازی جهت برطرف کردن مشکلات زیرساخت‌های مرز خسروی گفت: قرار است درخصوص یاد شده بودجه‌ای در مجلس عنوان شود و بر اساس آن مشخص شود هر استان چه میزان از بودجه را برای این منظور به‌کار گیرد.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در یک طرح جامع نیازمندی‌های لازم برای تردد زوار تهیه شود تا از این طریق مشکلات آن بررسی و نسبت به حل و فصل آن اقدام شود.
وی عنوان کرد: به بودجه‌ای در حدود 250 میلیارد تومان نیاز داریم تا برای اقدام 20 مورد ضروری که برای تسهیل در ورود و خروج زوار نیاز است اقدام شود.
بازوند افزود: برای فرهنگ‌سازی برای ارائه خدمات مردمی باید تلاش شود. اگر خدمت‌رسانی به زوار به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود شاید نیاز به استقرار موکب‌ها نباشد.
استاندار کرمانشاه گفت: فرماندار قصرشیرین و خانقین در اولین فرصت جلسه‌ای به‌منظور بررسی نابسامانی‌هایی که در منظریه وجود داشت تشکیل دهند و ظرف 10 روز به جمع‌بندی برسانند که با استاندار دیاله عراق این موضوع را تبدیل به تفاهم‌نامه‌ای کنیم که مشکلات حل و فصل شود.
وی افزود: امسال در تردد زائران مشکلاتی وجود داشت که باید تلاش کنیم تا از این حالت خارج شود.

انتهای پیام
captcha