همایش ولایت فقیه در اندیشه امام(ره) برگزار شد
کد خبر: 3875233
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

همایش ولایت فقیه در اندیشه امام(ره) برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» امروز، دهم بهمن ماه از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه قم برگزار شد.

همایش ولایت فقیه در اندیشه امام(ره) برگزار شدبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه قم امروز، دهم بهمن ماه، در  همایش «نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: هر جا یاد امام(ره) باشد یاد استفامت، صبر، خداخواهی هم وجود دارد و در یک کلمه، یاد ایشان یادآور همه فضایل است و به تعبیر رهبر انقلاب، عشق به خمینی عشق به همه خوبی‌ها است.

وی افزود: همه هویت و ماهیت ما وابسته به حضرت امام(ره) است، گرچه هم  در شناخت و هم در ترویج اندیشه ایشان کوتاهی کرده‌ایم.

روستاآزاد اظهار کرد: در خاطرات ایشان نقل شده که وقتی حاج آقا مصطفی به ترکیه تبعید می‌شود، اولین پرسش امام(ره) این است که آیا خودت درخواست کردی که اینجا بیایی؛ یعنی درخواست از طاغوت نداشته‌ای. ایشان اینقدر حواسشان جمع بود که مبادا رجوع به طاغوت داشته باشند.

روستاآزاد با بیان اینکه امام(ره) هرگز در بر ابر طاغوت سر خم نکرد و به همین دلیل تاریخ را تغییر داد که یکی از رویش‌های آن سردار سلیمانی است، اضافه کرد: بلد طیب ایجاد شده توسط امام(ره) بود که چنین افرادی را تربیت کرد و درس ولایت فقیه ایشان است که تاریخ جهان را تغییر داده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با بیان اینکه ولایت فقیه و نظریه امام(ره) یکی از مصادیق بارز بلد طیب و حیات طیبه است به کارهای در دستورکار میز ولایت فقیه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه اشاره کرد و گفت: ده نشست در میز ولایت فقیه طراحی شد. همچنین نمایشگاهی از آثار مرتبط در دانشگاه باقرالعلوم(ع)تدارک دیده شده است.

استقبال از مسابقه کتابخوانی ولایت فقیه

وی افزود: همچنین مسابقه کتاب ولایت فقیه امام(ره) برگزار شد  و 1500 نفر هم در آن شرکت کردند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه افزود: در کنار مصوبات دیگر میز ولایت فقیه، نشست‌های تخصصی ولایت فقیه با موضوعاتی مانند اختیارات و ادله، پیشینه، نسبت ولایت فقیه با نظام‌های دموکراسی و کارآمدی ولایت فقیه برگزار شد.همایش ولایت فقیه در اندیشه امام(ره) برگزار شد

فقه اکبر مقدمه شناخت فقه اصغر

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی خوزستانی، مبلغ نخبه با بیان اینکه شناخت ائمه معصومین(ع) فقه اکبر است، گفت: همین فقه اکبر می‌تواند شناخت بسیار خوبی برای ما در فهم فقه اصغر و احکام شریعت ایجاد کند.

وی با اشاره به ارادت امام خمینی(ره) به حضرت زهرا(س) و تعابیر بلند ایشان در صحیفه نور با بیان اینکه مقام آن بانو قابل شناختن برای ما نیست، تصریح کرد: در روایت بیان شده که کسی که حضرت زهرا(س) را بشناسد، شب قدر را درک کرده و ما بارها از شاگردان و نزدیکان امام شنیده‌ایم که به نام حضرت زهرا(س) توجه زیادی داشتند.

صادقی خوزستانی افزود: مکرر جبرئیل برای تسلی خاطر حضرت زهرا(س) بعد از وفات پیامبر نزد ایشان می‌آمدند و حوادث را برای فاطمه(س) می‌گفتند و امام علی(ع) می‌نوشتند که تبدیل به صحیفه فاطمیه شد.

این مبلغ نخبه تصریح کرد: امام خمینی در مورد این صحیفه می‌فرمودند که این صحیفه را کتاب الهام شده از جانب خداوند متعال به زهراست و افتخار می‌کنیم که این کتاب از ما است؛ امام(ره) فرمودند در میان فضایل حضرت زهرا(س) بالاترین فضیلت همین فرودآمدن جبرئیل بر فاطمه است.

وی تصریح کرد: فقه اکبر شناخت حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) است و شاید همین شناخت از سوی امام(ره) بود که آنچنان در مورد ولایت فقیه نظریه‌پردازی کردند.

در این نشست حجج اسلام و المسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران و محمدحسن اختری، دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا همچنین آیت‌الله یوسف طباطبایی‌نژاد؛ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به ایراد سخن پرداختند که متن سخنان آنان متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha