طنین نوای قاریان کاروان قرآنی انقلاب بر عرشه ناوشکن سهند
کد خبر: 3875559
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

طنین نوای قاریان کاروان قرآنی انقلاب بر عرشه ناوشکن سهند

گروه جلسات و محافل ــ چهارمین محفل کاروان قرآنی انقلاب صبح امروز، 12 بهمن‌ماه، بر روی عرشه ناوشکن سهند نیرویی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

طنین نوای قاریان کاروان قرآنی انقلاب بر عرشه ناوشکن سهند

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ به هرمزگان، چهارمین محفل قرآنی کاروان قرآنی انقلاب صبح امروز، شنبه، 12 بهمن‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و فریدون همتی، استاندار هرمزگان، بر روی عرشه ناوشکن سهند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در ابتدای این محفل قرآنی که با اجرای محمدهادی صلح‌جو، از مجریان قرآنی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، همراه بود، حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌الملل قرآن کریم به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت و فضای عرشه ناو شکن سهند را که تنی از چند از خانواده معزز شهدا و کارکنان ناوشکن سهند در آن حضور داشتند، را با عطر قرآن آغشته کرد.

همچنین در ادامه امیر محمدی، فرمانده ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش، طی سخنانی کوتاهی ضمن عرض خیرمقدم به حضار و گرامیداشت 12 بهمن‌ماه، سالروز ورود امام(ره) به مهین اسلامی در سال 57، گفت: برای نیرویی دریایی ارتش افتخار است که اولین برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در چهل و یکمین سال پیروزی از عرشه ناوشکن سهند جمهوری اسلامی آغاز می‌شود.

وی ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران این محفل قرآنی و کاروان قرآنی انقلاب بیان کرد: امروز چشم و گوش ما با صدای قرآن روشن و نورانی شده است و امیدواریم که دل‌های ما نیز روز به روز قرآنی‌تر شود.

در ادامه این مراسم قرآنی و معنوی که به صورت زنده از شبکه یک سیما، شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شد، ابتدا سید کریم موسوی قاری، و مبتهل ممتاز کشور به اجرای برنامه ابتهال پرداخت و در ادامه نیز قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم، آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد که استقبال حضار در مراسم را نیز در بهره داشت.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، نیز در سخنانی ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت ایام دهه فجر با بیان اینکه ملت ایران با انقلاب اسلامی خود بزرگترین حماسه قبل از ظهور را رقم زدند، گفت: امروز در حالی وارد چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌شویم که نقشه راه انقلاب را که همان ایجاد تمدن نوین اسلامی است و تحویل انقلاب به خورشید عظمای ولایت است ترسیم فرمودند.

وی ضمن گرامیداشت 12 بهمن اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما بر سه پایه امامت، امت و اسلام استوار است که این سه رکن وجه متمایز ما با سایر انقلاب‌های جهان است. بعد از چهل و یک سال، انقلاب ما همچنان بالنده و محکم به راه خود ادامه می‌دهد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه امام و رهبری در هر جامعه‌ای اساسی‌ترین نقش در هدایت مردم را دارند، افزود: وقتی امام و رهبری یک جامعه همانند ایران اسلامی با امت و اسلام عجین می‌شود، این امر رمز جاودانگی آن جامعه خواهد شد. آنچه که باید امروز در گام دوم انقلاب بدان توجه کنیم تقویت رهبری، تقویت امت و جدا نشدن از اسلام است؛ چرا که قرآن و اسلام محتوای اصلی این انقلاب هستند.

وی با اشاره به انقلاب‌های که در دنیا صورت گرفته است و مدت کوتاه دوام این انقلاب‌ها، بیان کرد: دلیل اینکه این انقلاب‌ها نتوانسته‌اند تداوم داشته و راه خود را پیش گیرند، این است که اضلاع مثلث انقلاب اسلامی ایران یعنی امام، امت و اسلام را نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در زمان ورود امام(ره) به میهن پیوند خویش را با ایشان به نمایش گذاشتند، گفت: انقلاب ما امروز عزیز و بزرگ است، چراکه اصل مقاومت را در پیش گرفته است و روز به روز کشورهای اسلامی دیگر با الگوگیری از این شیوه به جبهه مقاومت می‌پیوندند.

همچنین در ادامه استاندار هرمزگان ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: باید یاد امام عزیزمان را که در تاریخ ماندگار است، گرامی بداریم امامی که با عنایات الهی دلهای همه مردم برای پذیرش او آماده شد و خداوند متعال دلهای مردم را در اختیار او گذاشت به طوری که ملت در امام خود ذوب شد.

همتی با اشاره به نقش رهبری و امامت امت بسیار تأثیرگذار و مهم است، افزود: امروز افتخار می‌کنیم که وارد چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌شویم، سال گذشته دشمنان ما آرزو می‌کردند که ایران اسلامی چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خود را نخواهد دید که به توفیق الهی این آرزوی خود را به گور خواهند برد.

همتی با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران که از ابتدای انقلاب با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف تحریم‌ها و جنگ انجام شده است، افزود: امروز دشمنان ما اوج تحریم‌ها و سختی‌ها را به ملت ما وارد می‌کنند به امید اینکه بتوانند این انقلاب را مهار کنند و ثروت مردم را نیز به چپاول ببرند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در سایه رهبری بزرگ به خود و نیروهای مسلح مقتدر اجازه اجرای چنین تصوری را به دشمنان نمی‌دهد، گفت: دشمنان می‌دانند که تا این امت در کنار امام و رهبر خود هستند و براساس اسلام و قرآن در میدان حضور دارند، راهی برای نفوذ دشمن نیست و پیروزی از آن این ملت مقاوم و در صحنه است. شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، و نمایش حضور میلیونی مردم در مراسم تشیع پیکر مطهر این سردار بزرگ و عزیز نشان از زنده بودن انقلاب در مرام و اندیشه‌ مردم بود. دشمن هر چه ما را محدود کند ما قوی‌تر خواهیم شد.

در پایان برگزاری این محفل قرآنی گروه تئاتر تجربه با حضور علی سلیمانی و حسین میرزائیان، بازیگران سینما و تلویزیون به اجرای برنامه نمایشی با مضامین قرآنی پرداخت که این برنامه نیز استقبال حضار در محفل را به همراه داشت.

انتهای پیام
captcha