کلید تقرب به قرآن شکر است
کد خبر: 3876047
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی:

کلید تقرب به قرآن شکر است

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با بیان اینکه اگر با قرآن انس بیشتری داشته باشید مجملات قرآنی برای شما تفصیل می‌یابد، گفت: اگر بخواهید بیشتر به گنجینه‌ها و توفیقات قرآنی برسید باید شکر خدا را به جای آورید؛ کلید تقرب شما به قرآن شکر است و اگر به مقدار فهم، درک و تقرب به قرآن شکر کردید، راه برای شما نیز گشوده می‌شود.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی کاویانی، رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، عصر دیروز، 13 بهمن‌ماه، در مرحله نهایی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث که با حضور خواهران طلبه در سالن کنفرانس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: وظیفه پیروی از راه شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم آل الله(ع) بر عهده ما است، بنابراین باید به وظیفه استمرار حرکت شهدا به بهترین شکل عمل کنیم.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة ادامه داد: کلید تقرب به قرآن شکر است؛ بنابراین اگر بخواهید بیشتر به گنجینه‌ها و توفیقات قرآنی دست پیدا کنید، باید شکر خدا را به جای آورید.

وی با تأکید بر پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: انقلاب در ایران واقع شده، ولی انقلاب ایرانی نیست بلکه انقلاب اسلامی نام گذاشته شده؛ بنابراین این انقلاب متعلق به هر مسلمانی در هر مکان این کره خاکی است و وظیفه‌ای در برابر این انقلاب دارد و باید به مسئولیت خود عمل کند.

حجت‌الاسلام کاویانی با بیان اینکه موضوع قرآن از نظر اهمیت، ارزش و تقدس دارای جایگاه بسیار بالایی است، گفت: اگر با قرآن انس بیشتری داشته باشید مجملات قرآنی برای شما مفصل‌تر می‌شود؛ تا زمانی که مجملات قرآنی برای شما مفصل نشده به قرآن راه پیدا نکردید.

وی با تأکید بر دارا بودن حرکت از اجمال به تفصیل گفت: قرآن کتاب خدا است ،بنابراین همان اندازه که عظمت برای خداوند قائل هستید باید برای قرآن بدون کاستی عظمت قائل باشید. قرآن کریم می‌فرماید: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ»، همچنین در روایتی ذکر شده قرآن دارو و درمان درد‌هاست، بنابراین باید بیماری‌ها را به قرآن ارائه کنید و پاسخ‌های تفسیری هر بیماری را به شکل مستقل پیدا کنید.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی اظهار کرد: باید گره‌های کور شخصیتی، فکری و اعتقادی خود را به قرآن عرضه و پاسخ‌ها و راه حل‌ها را استخراج کنید. همانگونه که هر روز خورشید طلوع می‌کند، قرآن نیز دارای طلوع جدید است؛ بنابراین هر روز خود را باید با قرآن انطباق دهید.

وی در پایان با بیان اینکه کلید تقرب به قرآن شکر است، گفت: اگر بخواهید بیشتر به گنجینه‌ها و توفیقات قرآنی برسید، باید شکر خدا را به جای آورید؛ اگر به مقدار فهم، درک و تقرب به قرآن شکر کردید راه برای شما نیز گشوده می‌شود.

لازم به ذکر است، در بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی در بخش خواهران ۲۱ طلبه به رقابت پرداختند.

انتهای پیام
captcha