شهید سلیمانی یك مكتب و ملت است
کد خبر: 3877721
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴

شهید سلیمانی یك مكتب و ملت است

رئیس دانشگاه شیراز با تأكید بر اینكه سپهبد شهید قاسم سلیمانی تنها یك شهید و سرباز مقاومت نیست، گفت: شهید سلیمانی یك مكتب، ملت و ساختار ایمانی در حوزه وظیفه است.

به گزارش ایكنا از فارس، آیین گرامیداشت اربعین شهادت سیدالشهدای مقاومت، حاج قاسم سلیمانی شامگاه یكشنبه، 20 بهمن‌ماه با حضور میهمانانی از اعضای جبهه مقاومت نظیر انصارالله یمن، فاطمیون افغانستان و همچنین اساتید دانشگاه‌ها در مسجد جامع دانشگاه شیراز برگزار شد.

حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز در این مراسم ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا به خصوص سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی تنها یک شهید و یک سرباز مسیر مقاومت نیست بلكه او یک مکتب، ملت و ساختار ایمانی در حوزه وظیفه است.

وی با تأكید بر اینكه سردار سلیمانی فریاد فزت و رب‌الکعبه و ترنم ترانه مظلومان و ستم‌دیدگان است، گفت: سردار سلیمانی ندای و ما رأیت الا جمیلا و فریادی بر بلندای مقاومتی خالصانه بی‌شائبه به‌دور از دنیا و مظاهر آن است.

رئیس دانشگاه شیراز تأكید كرد: راه سردار سلیمانی و عشق و نفس و روح او و در یک کلام مکتب بی‌بدیل سلیمانی هرگز بی رهرو نخواهد ماند.

نادگران، شکستن ساختار ظلم و استبداد و سلطه را از ویژگی‌های مکتب سلیمانی دانست و گفت: پایان پاداش سلیمانی نیز «یا أَیتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ (27) ارْجِعِی إِلَى رَبِّكِ رَاضِیةً مَرْضِیةً (28) فَادْخُلِی فِی عِبَادِی(29) وَادْخُلِی جَنَّتِی(30)؛ اى نفس مطمئنه(27) خشنود و خداپسند به سوى پروردگارت بازگرد(28) و در میان بندگان من درآى(29) و در بهشت من داخل شو(30) (سوره فجر) است.

وی بیان كرد: سردار سلیمانی كسی بود كه 40 سال تلاش بی‌وقفه و بی‌چشم داشت در عرصه جهاد و شهادت در لشکر ثارالله(ع) و در جبهه ساختارشکنانه مقاومت و تولید امنیت برای مسلمانان و مسلمانی داشت.

رئیس دانشگاه شیراز در پایان ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی، ابراز امیدواری كرد كه همه ما از رهراون خالص و بی‌شائبه او باشیم.

یادآور می‌شود، سخنرانی حجت‌الاسلام نیری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شیراز و اكبری، معاون دبیركل جبهه جهانی بیداری اسلامی و مداحی و شعرخوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha