برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) در نوروزی كه گذشت
کد خبر: 3891137
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) در نوروزی كه گذشت

آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، همزمان با نوروز ۹۹ که مقارن با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی موقت این بارگاه منور شده بود، فعالیت‌های خود را در خدمت‌رسانی به عموم شهروندان و مجاوران این بارگاه منور به‌صورت مجازی و همچنین در قالب قرارگاه بهداشت و سلامت ارائه داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) امروز، 24 فروردین‌ماه به تشریح فعالیت‌های این معاونت در نوروز امسال پرداخت و گفت: با توجه به ایام شیوع كرونا، به‌همت معاونت فرهنگی و قرارگاه بهداشت و سلامت، ایستگاه ضدعفونی خوردوهای عبوری در خیابان ۹ دی راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از  ۱۷ هزار خودروی عبوری ضدعفونی شده‌اند.

وی به فعالیت‌های این معاونت در فضای مجازی اشاره کرد وگفت: مسابقه اینترنتی «سیدالمرسلین» به‌مناسبت سالروز مبعث نبی مکرم اسلام(ص) و مسابقه اینترنتی سرداران کربلا به‌مناسبت ولادت باسعادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در نوروز امسال از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر برگزار شد.

معاونت فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) در ادامه به برنامه‌های این معاونت به‌مناسبت نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: همزمان با شب ولادت باسعادت حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنا له الفدا، پویش جهانی «مرا دریاب» - استغاثه به حضرت مهدی(عج‌الله تعالی فرجه الشریف) ـ با زمزمه همگانی دعای شریف «اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ …»  همزمان با سراسر کشور، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

وی ادامه داد: این مراسم که همراه با نورافشانی، اجرای نقاره‌زنی، مولودی‌خوانی و تواشیح بود به سبب پیشگیری از شیوع کرونا بدون حضور زائر برگزار شد و به‌ صورت زنده از صدا و سیمای مرکز فارس، شبکه شما و شبکه‌های مجازی پخش شد.

سلامی همچنین با اشاره به اجرای برنامه نسیم انتظار در شیراز گفت: توسط این معاونت هماهنگی و مشارکت در برنامه کاروان‌های شادی نسیم انتظار در شب و روز میلاد باسعادت قائم آل محمد(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) انجام شد.

پخش برنامه‌های مذهبی از جوار حرم مطهر به‌صورت زنده و بدون حضور زائر از طریق صدا سیما و شبکه‌های مجازی، ضبط و پخش ادعیه و مناجات شعبانیه از صدا و سیما و حضور فعال در جلسات قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر از دیگر فعالیت‌های معاونت فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس در ایام نوروز ۹۹ بود که وی به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha